Väder

Om jag hade varit ute efter häst just nu hade denna varit väldigt intressant
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=974858&inriktning=&typ=
Bortsett från att den inte ser fräch ut bak men det tänker jag kan bero på att den ständigt blir sliten i stången. 
Welsh cob är nånting som jag har varit inne på förut, verkar vara trevliga hästar, lagom stora, väldigt allround, lite rejälare, bra psyke och vackra. 
Egentligen är rasen extremt ointressant utan det är personligheten som är det viktiga men om man tänker ras så är jag inne på Welsh cob, Kallblodstravare, Varmblodstravare, Nordsvensk och SWB. 
 
Ibland tänker jag att jag inte ska ha nån fler häst för det går uppenbarligen bara åt helvete men nästa gång ska jag vara jävligt noga i mitt val. Festis var ju bara totalt oväntat och olyckligt, inget som hade gått att förutse men Rino, om man ska vara krass så borde jag ju aldrig ha tagit honom från första början. Faktiskt. Men där fick hjärtat tala och det hade ju faktiskt kunnat gå hur bra som helst också om det inte vore för strålbenen.
Jag har ju faktiskt lyckats hålla liv i flera djur i ganska många år, fått dom att må rätt bra också så jag kanske inte är världens sämsta djurägare. Kanske jag bara haft jävligt oflyt i kombo med jävligt dumma val.
Det går liksom att tänka "om inte" i oändlighet. Vad hade hänt om vi aldrig åkt iväg den där snöiga februari dagen? 
 
Ibland vågar jag ändå tänka att det ska bli roligt att leta häst den dagen det är dags igen. Det är inte nu, vi får se när jag är redo och den dagen jag finner min vän kommer jag att veta. För visst kommer jag låta hjärtat tala igen. Tills dess kan jag bara spekulera i vad jag kommer vilja ha.
Kanske det blir ett fullblod på 170 eller en islandsponny? Det vet man aldrig.
 
Det har varit ruggigt väder idag, jag har roat mig med att måla samt ligga under täcket och titta på The Walking Dead men även med en kort promenad i skogen med Ebba och ponnyer och en längre promenad med Leffe och Stråla i regnet.
Samt pyssel, mys och massage inne i ligghallen med ovan nämnda djur.
Riktigt bra dag faktiskt.
 
Ibland är jag mer än lovligt glömsk, Stråla blir ju alltid krattig höst och vår. En kombo av pälssättning/fällning, väder samt halkig sörja i hagen som hon blir påverkad av.
Kanske ingen anledning till panik riktigt än med andra ord. Vi kör en liten metacamkur, liniment, massage, magneter och promenader ett tag och hoppas det löser sig.. Jag har iaf haft hjärnan med mig och hållt henne täckad vid risk för väder vilket jag brukar glömma alla andra höstar.
Tänk om vi hade kunnat få en torr och fin höst. För Strålas skull om inte annat.
2 kommentarer
Ullis

Om man kunde tävla i vem som tänker mest på sina djur och gör allt för dem- så skulle du ligga jääääkligt bra till att vinna!

Nu får detta sjunka in lite. Tillåtas att sörjas och saknas.. Men glöm inte hur BRA du är, och hur bra dina djur har det. Och det är nog bra att du inte skaffar nån ny häst ännu- du har ju faktiskt flera ;) och så skall du ju förändra arbetstider osv! Sånt tar lite tid och energi i anspråk också.

Hejja dig! <3

Svar: Men gud så fint sagt. Sniff.
Stjärnstrålar

Ann

Kram <3 Du ska se att rätt häst kommer när du är redo.

Svar: Jag hoppas det.
Stjärnstrålar