Trött kropp

Under natten läste jag att knän och mage hör ihop, att alla knähästar har problem med magen och att man måste börja i den ändan. Jag har inte direkt funnit några säkra källor på det eller ens speciellt mycket att läsa om saken men det lilla jag fann lät logiskt. Inte minst för att det tydligen hänger ihop på Stråla, blir hon bättre i magen blir knäna bättre och så fort hon blir sämre i magen blir även knäna sämre. Och varför inte?  Magen hänger ju ihop med så mycket annat.
Gav första omgången med physilliumfrön i går och idag var hon redan bättre. 
Åkte förbi och köpte jäst också i morse, hon har ju fått Quick Fix och annan probiotika men vi kan väl testa jäst också. 
 
Eftersom hon verkade må bra tog vi en liten skrittur 
Hon kändes fin. 
Mattes hjärtetös. 
Kramig var hon också. 
Morgonmys på hög nivå. 
 
Så förvirrad jag blir om dagar och när vad var. 
Imorgon går jag av jobbet kl 7 och är ledig till på måndag kl 22. 
Perfekt. 
 
Risig i kroppen idag, matt och krampig, så Leffe fick vara, han fick bara lite gos, men imorgon ska han få komma ut. 
Irriterande så kroppen beter sig ibland, idag orkade jag knappt gå, det är riktigt riktigt kämpigt att bara gå 10 minuter. Det är inte okej. 
Att det gör ont överallt jämt kan jag ta oftast men när musklerna inte vill lyda och kroppen krampar finns inte så himla mycket att göra. Smärta och värk kan man ignorera, bita ihop och ta sig igenom, men det går dåligt att styra den där mattheten, man kan tvinga sig till att göra det som ska göras men jag blir bara arg när kroppen inte lyder. Det ska för sjutton inte kännas som ett maraton att gå 1 kilometer. I förrgår gick jag 5 kilometer utan problem. 
Jag kommer nog aldrig riktigt att vänja mig eller acceptera att det är så här. Jag vägrar fortfarande kalla mig för sjuk. 
Kanske det hade varit lättare om man hade haft en läkare som fattat nått och en diagnos som gått att förstå. Något konkret liksom. 
 
Äh vad det nu flummade iväg. 
1 kommentar
Johanna

Jag läste i en artikel att många med fibromyalgi (om det nu är det eller annan värk du har) har blivit mycket bättre efter kostomläggning, bort med vitt mjöl, socker och snabba kolhydrater, har du testat det någon längre period?

Svar: Ja jösses då, man kan ju bota allt genom att sluta äta socker. Men jodå det har jag provat, jag har provat allt och lite till tror jag.
Stjärnstrålar