Svalt

Ja det blev vinter helt plötsligt. Who knew liksom. Så jag har spenderat dagen med att vinterfixa hos hästarna och i bodan, det behövs liksom lite extra hjälp när det blir kallt ute och speciellt när det blåser, just nu har jag tex 7 grader inne. Mysigt va? men det blir fort varmare när jag tänder ljus och slår igång datorn och så kroppsvärmen, det är ju iaf fördelen med ett sånt minilitet utrymme. Nu har jag iaf fixat så det inte blåser rakt in och så. Jag blev så glad när jag kom på att jag ju faktiskt äger en värmedyna, en el dyna. Men nu gick den tydligen sönder 
Deprimerande.
 
Jag och Ebba tog en promenad upp på flakaberget, dit där det inte går att rida, där jag aldrig har varit förut. 
Därifrån ser man havet (till vänster) och delar av byn (till höger)
Vansinnigt vacker dag men gnidigt kall.
Ett älgtorn som har ramlat omkull
 
Sen har jag kluddat lite i mina böcker, ätit god mat och surrat med mina föräldrar. Försökt, än en gång, att få pappa att förstå sig på facebook, en omöjlighet.
 
"Jag vill ta bort dom här, det är ingen jag känner"
"Det är bara vänförslag"
"Men vad gör dom på min sida?"
"Det är facebook som undrar om du känner dom, dom är inte på din sida, ignorera det bara"
"Jamen varför är dom på min sida"
"Dom är inte på din sida, det är bara facebook som vill att du ska ha fler vänner och undrar om du känner dessa"
"Vem är det här, det är ingen jag känner, varför kan jag inte radera den"
"Jamen du behöver inte bry dig om dom där"
"Jag vill inte ha dom på min sida"
"MEN DOM ÄR INTE PÅ DIN SIDA, IGNORERA DOM BARA"
"Men se nu, nu är det nån här"
"GAH" 
 
Nu ska jag avrunda med att titta på The bachelor, perfekt avslutning på en glad och bra ledig ladig dag.
1 kommentar
Linnea

7 grader?! 😣
Mysigt med promenad och måleri.
Ang fb-grejen, mamma och pappa är precis likadan 😂😂😂

Svar: Ja 7 😁 Men det hjälpte att fixa så nu är det runt 15 iaf, slipper förfrysa näsan på nätterna.
Stjärnstrålar