Ishelvete

Den allmäna känslan över livet i allmänhet är något bättre idag än i natt, kanske för att jag faktiskt har spenderat en massa tid med hästarna, kramats ordentligt med Stråla och faktiskt tom ridit lite. Det gick dock åt helvete dåligt pga blankis och kasst broddad häst, kändes i hela hennes kropp att det inte var okej, red in på ridbanan där det åtminstone inte var halt i ena ändan och någorlunda slätt men stenhårt och skrittade runt lite där. Fin fin tjej. Hoppade av och gick, eller gick och gick, halkade och svor hela vägen hem. 
Det här är verkligen det absolut värsta, denna förbannade halka. Det ska inte vara plusgrader på vintern.
Väl hemma igen masserade jag Stråla lite för att lossa på lite spända muskler, mycket uppskattat och gäspigt.
 
Tidigare på dagen hann jag och Ebba ut medans det var en gnutta dagsljus kvar och kylan höll i sig så det inte var lika halt. 
Målat färdigt en bild som varit väldigt rolig att måla
Färgerna blir som vanligt skitkonstiga när man fotar och glitter och detaljer syns inte.
 
 
Jag hatar verkligen när folk ljuger, det är nästan så att jag hellre tar brutal elak ärlighet än lögner. Lögner får mig alltid att känna mig som en urblåst idiot som går på dom, dom får mig alltid att känna det som att det är JAG som gjort fel. 
Fördelen är väl att jag blir mest arg istället för ledsen. 
0 kommentarer