Elfte i elfte

Tänkte nästan ta kort på temometern som visade på -11,1
 
Idag har jag varit road av fb minnena. 
Denna dagen för 3 år sedan
Förra året
Idag
Samma dag samma plats. Och en otroligt saknad Maysa. 
 
Intressant med snömängden bara, otroligt tacksam över att det inte är som förra året och påminner mig själv om att inte klaga på att det är hårt i backen. HUNDRA gånger bättre än lera upp till magen...
Fast snart blir det regn och is igen men så länge det varar är det underbart med en gnutta snö.
Idag tog vi iaf en promenad jag och Strålan, i solen. Underbart, ungefär en timme var vi ute och luffade på. 
Tror det blir en lång promenad imorgon också. 
Pysslat om dom andra också, snö och sol var verkligen toppen för motivationen.
 
Idag har det även varit superkul att måla också så jag har pillat med det i flera timmar, tills jag börjar se dubbelt och dimmigt. Skulle tro att jag egentligen behöver glasögon, det är lite obehagligt när det blir så dimmigt så jag knappt ser nått alls, och dubbelsyn.
 
 
1 kommentar
Tiger

Fina dagar i norr! :)

Ang glasögon; Så var det för mig med och anledningen till att jag TILL SLUT kollade upp synen!
Jag var 35 när jag inte kunde ignorera småproblemen längre. Kände aldrig igen någon jag mötte. Synen var ibland blurrig, svårt att fokusera på ett objekt och jag kände mig konstant sliten. Spänd bakom pannbenet, liksom. Var jag trött i tillägg var det 100 ggr värre.
Gå in i en matbutik var hemskt, (Clas O den värsta med alla låga butikshyllor som sin design!) jag blev liksom illamående av att gå söka efter en vara. Och så då dubbelsynen på långt håll. Är det en eller två cyklister? Månar? ;) Urk.

Jag hade ju tack och lov inte bil längre, det hade varit dåligt att köra i skymning eller mörker med de synfel jag hade. Mörker och skymning/skumt upplevde jag som mycket jobbigt.

Jag har nu ett väldigt litet brytningsfel men kan ärligt säga att glasögon förbättrade vinterhalvårets livskvalitet med 100%.
Får tillbaka samma problem då jag ibland springer i mörka skogar utan brillor men med pannlampa. Har inte koordination på var och hur jag sätter fötterna i mörker/ljuset - liksom noll kroppskontroll!?

Ögonen förändras under hela livet och de allra flesta kommer att få ett synfel förr eller senare.

Ta en synkontroll så behöver du inte fundera! :)

Svar: Intressant. Mörker/skymning är superjobbigt och jag känner mig som en trafikfara då jag ofta inte har en aning om vart ens vägen är i mörkret. För att inte tala om det är skyltar, hur sjutton kör man då?Och Det där med noll kroppskontrol i mörker känner jag också igen. Obehagligt.

Jag måste nog gå och kolla synen ja.
Stjärnstrålar