Trött

Vansinnigt vansinnigt trött.  Inte många timmar sömn pga av allt skit. Vid 3 skrev jag ett mail. Sen tog det ändå bra länge innan jag kunde somna. 
Hjärtklappning, ångest och tårar som ville fram men inte fick. 
Så möte imorgon, kanske något kan redas ut. Jag orkar inte med det här.  
Funderade lite i natt på hur mycket man faktiskt orkar innan man kraschar totalt, på riktigt. Så där att man inte tar sig ur det mer. Det känns som att jag balanserar på gränsen hela tiden och emellanåt går det "bra" en stund sen är jag där igen, i gränslandet och snubblar runt.
6 kommentarer
Therese

Men kära du!
Har det hänt nått speciellt just nu som gör allt så eländigt?
Eller är det jobbet som spökar?
Låter inte bra alls för dig.
Du kanske måste söka dig till ett annat jobb, du kan ju inte ha ett jobb som gör dig så illa! Huvva!!
Jag finns här om du vill prata, alltid när du vill även om klockan är 03:00 på natten.
Men du kanske skulle fundera på att söka proffshjälp?
Någon att prata med iaf?

Sköt om dig och va rädd om dig! <3

Svar: Nått speciellt? Nej inte mer än år efter år av ständigt sjuka och skadade och döda djur och som påföljd av det dessutom ekonomisk fucking jävla kris. En kropp som aldrig vill som jag vill. Bilar som bara går sönder. Allt går sönder och kostar mer pengar. Små saker går åt helvete. Blir stora saker. Som jag inte har. Skulder är vad jag har.Och en friggeboda. Och nu i vår dessutom kaos på mitt jobb som jag älskat så. Det känns som att det är nog så.
Stjärnstrålar

Ann

Usch. Kram <3 Önskar så att det får vända för dig snart.

Svar: Tack. Kram
Stjärnstrålar

Therese


Vet ju precis allt som du gått igenom och fått vara med om och en liten del av det skulle vara nog, fick bara känslan att det var nått nytt skit på gång. 😞
Men är det inte det är det ju bra iaf, för det räcker ju med det som varit och är, verkligen!
Det är svårt att skriva nått bra eller lyftande, vill dig väl och önskade att saker och ting skulle vända för dig.
Att söka hjälp utifrån kanske kunde vara nått? Så du inte går runt och ältat allt själv? Finns också här som sagt!
Kram!

Svar: Jag råkade skicka svaret igår innan jag skrivit färdigt och sen gick det inte att ändra.Inte för att jag är så villig att prata om saker så är det iaf fint att veta att du finns där. Men man behöver inte prata om skiten heller, att prata om annat eller bara umgås gör ju det hela bättre.
Kanske skulle vara nått men jag känner än mer nu när man ser hur vården behandlar en så svårt sjuk människa att det är helt lönlöst, och om jag går och försöker och det också blir skit då blir det bara ännu jobbigare.
Stjärnstrålar

Therese

Förstår att det känns som det inte hjälper att älta skiten.
Så ring om du bara vill prata, så hoppas jag vi kan ses och göra må bra saker tillsammans igen.

Tiger

Blir så ledsen och förbannad för detta.

Så oerhört trist att jobbet vänt så.
Jag har erfarenhet av ex-kollegor med uppenbara diagnoser. Det är nästan helt omöjligt att samarbeta på sikt och mycket påfrestande arbetssituation.

Jag har ingen aning om brevet är privat eller jobbrelaterat, men något tufft som fan. Vet inte vad jag kan säga som kan göra det bättre för dig.

Bruka bloggen som ventilator.

KRAMAR.

Svar: Ja det är så tråkigt, det tär. Den här personen har fått så många chanser i mitt huvud men nu är det färdigt. Faktiskt. Hen är så uppenbart inte helt frisk.

Kram!
Stjärnstrålar

Karoline

Den där personen på jobbet är samma som ställt till det förut va? Finns det någon möjlighet att få "bort" denne? Låter så hårt att ställa en sådan fråga, men det är förjäkligt att en person ska lyckas dra ner er alla :(

Är faktiskt rätt oroad över hur länge du ska orka med allt skit som händer.
Försök att tänka på dig själv <3

Kram

Svar: Japp. Det är verkligen helt sjukt. Vansinnigt att så mycket ska hänga på en enda person. Jag vet inte riktigt huruvida det är möjligt att få bort denne, förhoppningen är att hen ska flytta på sig själv men om det kommer ske vet jag ej.

Tack. Kram!
Stjärnstrålar