Ledig fredag

Fantastiskt härlig ridtur med Strålan idag, premiären efter våra fina skogsvägar, det var så himla härligt
 
och lite offroad
Våren är verkligen fantastisk när den visar sig från sin bästa sida som den gjort dessa dagar. 
Stråla var jättefin och jag tror verkligen att hon är nöjd med sina nya fötter.  Tog några supertrevliga galopper, bra fattningar och fina galopper överlag, jag börjar lära mig att inte bromsa henne då hon fattar. 
 
Rino har fått ta på sig sommarjackan
Alltså den stackars lilla kraken, han har fått variga utslag av myggen på rygg och rumpa. Känslig var det ja. Prins Rino.
 
Att han har ont av muggen är dock inte så konstigt
Det är även variga sår på sidorna som inte syns på bilden. Aj. 
Men nu har han fått en torr hage, som liksom känns som en förtsättning för att det nånsin ska bli bra, och jag hoppas jag har en bra plan för att få ordning på det här nu. Idag hade han så ont att det inte blev någon promenad mer än just runt gården för att iaf försöka få lite cirklation i benet. 
Han har iaf ingen feber om man nu ska se nånting positivt.
Snälla skicka goda tankar åt Rino nu, han måste få bli bra nån gång...
1 kommentar
Ullis

Lille Rino.. vilken otursdocka :(

Svar: Nya matten har lite otur i skötseln kring prins Rino kanske.
Stjärnstrålar