Ett kliv uppåt

Definitivt en bättre dag idag. Tog Strålan till ridbanan och jobbade med bommar på lina, lite loj men jobbade på bra, sen tog vi en galopp i vänster varv och jädrar vad bra den blev! Bästa nånsin tror jag, riktigt fin, så bytte vi varv och tog en nästan lika fin i höger också. Duktig häst!! 
Satsade på en till som inte blev riktigt lika bra, det är svårt och jobbigt men hon kämpade på och arbetade bra. Kvalitativ träning idag och det gjorde mig så glad att det gick så bra. Några varv till över bommarna så gick vi hem.
Mötte en häst efter vägen och Strålan blev stollig, drakblås och balanstrav. Suck! Det är ett betende jag inte fattar hos henne, ibland så är det en sån jävla stor grej med andra hästar. 
Efter ett tag började hon resa sig, kasta sig och härja så jag fick ryta åt henne att lägga av innan hon tog sönder sig själv eller mig. Så tog vi en extra sväng till hon lugnat ner sig innan vi gick hem igen.
 
Rino är mycket bättre i muggen nu, kanske äntligen börjar få ordning på skiten. Tog honom med cykel runt byn och ner till hamnen, det klonkade en hel del i honom idag, i bakkärran, jag blir så bekymrad. Verkade skruttig i bogarna också. Det vore ju faktiskt som själva fan om han klarade 11 veckor med gigantus såret och kraschar efter en vecka med muggen från helvetet. Men han har inte så mycket kvar att ta av, han har ju tappat det mesta under skade tiden, tanig som sjutton, så han har inte så mycket som håller honom fräsh.
Hoppas bara vi kan få reda på honom igen. 
Ska kontakta Anna imorgon, kanske han behöver lite kiro av henne? 
Glad kille iaf. Jag kan inte se att klonkandet direkt bekymrar honom, kanske att han går lite udda med sina bakben, lite rakt liksom jag vet inte, jag glor mig galen på honom. 
 
Mina finingar.
 
Slötittar på Vampire Diarys emellanåt och jag stör mig något enormt, varför tittar jag då ens? Damon. Need I say more? Nope. Caroline är också pretty awesome. Nu s 4 börjar det bli lite intressant igen men jag har stört mig nå fruktans värt på Elenas flåsande och gnällande och överspelande och vad sjutton ser alla i henne som gör att hon ska sitta på nån jäkla pidestal. Alla riskerar livet gång på gång på gång för att rädda henne. Suuuuck.
Klaus får mig att vilja klösa ut ögon och öron varje gång han är i bild, hade dom kunnat finna en sämre skådis? Eller är det regissören det är fel på? Gah!! Tom han är något bättre i s 4 men bah nej.
Det värsta är dock ljudet när vampyrerna äter på nån, som när man biter i ett äpple. Men snälla, det låter knappast som att tugga på ett äpple att bita genom mjuk hud. Idioter! 
Och ändå fortsätter jag att titta. Damon. Och Caroline. Jeremy är helt okej och Bonnie är ganska cool. 
Ja jösses då.
 
0 kommentarer