Suget

Hur ridsugen blir man inte av den här synen?
Men det blir ingen ridning för mig. Stråla var jättedålig i sin rygg igen och överansträngd i båda bakknäna. Ungefär vad jag hade förväntat mig men ändå hoppats på annat.
Förhoppningsvis svarar hon bra på kiron, det brukar hon ju göra, och så blir det metacam och promenader i 10 dagar innnan vi får smyga igång lite igen.
Jag förstår precis varför det har blivit så här. Vintern har varit skit och träningen har lagts lite på is, jag har varit sjuk typ konstant och inte orkat träna riktigt som borde och sen tog knäna stryk av all jävla snö som kom och inte gick att komma undan nånstans. 
Det är ungefär som det brukar bli runt den här tiden fast mycket värre. 
Ordern är TRÄNA. Vi måste sluta fisa på, Stråla måste jobba och använda sina magmuskler och sina rumpmuskler för att inte bli så här rostig i ryggen och knäna. 
Kombon häst med dålig arbetsmoral och en för mesig matte (och medryttare) är inte helt prima. Måste kunna pressa henne lite och jag VET ju det egentligen. Hur svårt ska det vara att banka in det i huvudet? 
Fin i fronten dock. Som hon brukar, alltid nått. 
 
Skorpan fick godkänt med guldstjärna i kanten. Knät var jättebra nu och tänderna var toppenfina. Trots att det gått på tok för lång tid sen senaste tandkollen och att tant Ponny är en shettis (som vanligtvis har väldigt dåliga tänder) så har hon superfina. Såna man borde avla på sa Tandläkaren. Så nu ska jag avla tänder. Ponny tänder och Stråla tänder. 
Ska bara lära mig hur man väljer ut just tänderna i genbanken. 
 
Där har vi nått att glädjas åt. Alla mina hästar har bra, några av dom riktigt bra, tänder och det är ju ändå jävligt viktigt. 
 
Promenad med hångel blev det sen
Alltså finingar <3
 
Jag mår skruttigare idag och det gör väldigt ont att andas. Hostat hela natten och är allmänt less. Inte en gnutta smak heller vilket på sätt och vis är fint, äter bara precis för att vara ohungrig, tänk om man kunde göra det annars också, men tråkigt som fan och jag lär ju äta allt jag kommer över om smaken kommer åter.
 
Målarböcker och ljudbok är verkligen en fantastisk sysselsättning, speciellt nu när jag funnit en bok som jag kan hålla på med utan att bli less eller irriterad, det är bara roligt. 2 timmar igår och två timmar idag har jag petat med den här bilden
 
Konstaterar att jag behöver MER pennor och önskar mig det när jag fyller år. Jag har ju. Nånstans. Men att finna dom känns som ett mission impossible.
1 kommentar
Karoline

Skit att Stråla hade problem, men kul att Skorpan var fin i knät :)
Det är tufft att hålla igång hästarna när man är sjuk, det blir liksom inte bättre med det konstanta dåliga samvetet att man borde heller...

Å den där målarboken har jag med, dock kan jag inte börja med den ännu eftersom det händer lite för mycket i den och min skalle lägger av direkt. Det är tur att jag har en lättare :)

Svar: Ja det är inte helt lätt och så har vi verkligen haft en kass vinter, superdåligt underlag och sen 30 grader kallt.
Jag älskar den, kanske just för att det händer så mycket, då blir jag inte less.
Stjärnstrålar