Finkillen

Jag ska jobba imorgon ändå. Woho!! Åh det ska bli sä jäkla skönt. Roligt. 
Dagarna har som sagt varit som havregrynsgröt. Tråkiga, geggiga och grå. 
Jag önskar så att jag hade nån att hänga lite med ibland. Man kanske skulle skriva en vän kontaktanonns eller nått. 
 
Nåväl. 
Imorgon ska jag på jobbet och träffa folk som jag tycker om och göra något annat än ruttna hemma.
Tjoflöjt!
 
Rinon har varit så lugn på promenaderna i två veckor nu men idag hade han plockat fram Mulleponnyn i sig i igen och och körde passage och galopp brevid mig. Blandat med diverse luftfärder. Inte allra värst stollig men gode stollig var han allt. Det är så svårt att låta bli att skratta åt honom men han blir bara mer taggad om jag skrattar och då kan vi hamna i det där läget när det inte är speciellt kul mer. 
 
Vi gick en rejäl promenad för att bli av med lite överskottsenergi och på hemvägen mötte vi Stråla och Helena på väg ut och gå och jäklar vad upprörd Rinon blev då. Då blev det lufthopp igen och väldigt högljudda gnäggningar. 
 
Sprattelmannen. Alltså han minspel säjer väl allt 
 
 
Och så poserar vi med alla benen åt olika håll  Alltså Rino!
 
Hjärtat
 
Promenerat utan bandage, han går så mycket bättre då. Väldigt kinkig just när bandaget åker av, känns väl väldigt konstigt, sen blir han kinkig när bandaget åker på igen. 
Men bättre blir det. Han har ju dock fått mugg också på bandagebenet. Haft det ett tag och det lär vi väl inte få bukt med förrän bandagerandet är över. 
Måste läsa på hur man behandlar mugg, det var så länge sen jag hade nån mugghäst, Skorpan hade mugg för typ 12 år sen kanske, och även Leffe hade ett år, han fick även rasp och jag minns att det var ett himla tvättande och smörjande, men det var bara en höst för kanske 8 år sen. 
 
Oh well.
 
 
2 kommentarer
Ann

Vegebom är det bästa jag testat (& testat mycket pga Honey). Finns stor burk på hööks o mindre tuber på internet.


Svar: Just det, det var så det hette det du använde.
Stjärnstrålar

Therese

Som vi har sagt tidigare är det synd att vi inte bor närmare varandra så vi kunde hänga lite mer.


Svar: Ja verkligen.
Stjärnstrålar