På äventyr

Denna dagen började med att jag steg upp före fan, vet ofs inte helt säkert när fan stiger upp men troligtvis inte före kl 9 på en ledig dag iaf. Jag steg upp kl 7. Idag igen. Åkte till tandhygienisten och satt där och väntade i 30 minuter innan jag fick reda på att tandhygienisten var sjuk. 
Skojigt. Verkligen. 5 mil i onödan och 2 timmar bortslösade på ingenting, det är bland det värsta jag vet, slösad tid, är det nån som ska slösa på MIN tid så är det jag själv.
 
Åkte hem och stoppade Stråla i åklådan och så åkte vi och hälsade på Ulrika och Slätta i Gäddvik.
 
Jag är så jävla stolt över min häst, hon är verkligen helt fantastisk, så  lugn och trygg. Världens bästa.
Inte bekymrad för fem öre över att vara på ett nytt ställe, nya hästar, ny miljö. 
Världsvan liksom. Trygg.
Älskade häst.
Det flög jetplan över våra huvuden, dom låter inte lite dom, Stråla bara kikade omkring som för att se vart det där som lät var nånstans, som att det skulle komma ut ur skogen nånstans, såg inget och brydde sig inte.
Såg en travare i full kareta för första gången, stannade och gnäggade åt den. 
Mattes fintös.
 
Fantastiska ridvägar i Gäddvik, helt makalösa, jag vill tillbaka rida mer, rida mer överlag.  Så roligt.
Fint sällskap, perfekt väder, perfekt allt faktiskt. Det enda som fattades var lite galopp 
 Ute och luffade på i över 2 timmar.
 
När jag kom hem kraschade jag i soffan en stund innan det var dags för yoga, fin yogakväll, sista gången, sommarlov från yogan nu.
 
Efter yogan ut med Rinon en sväng. Sötkillen. Tog cykeln ner till hamnen och promenerade lite där.
 
Ganska fullspäckad dag, imorgon blir det SOVMORGON och semesterchill hade jag tänkt mig. Det enda som står på agendan imorgon är rida Stråla och promenera Rino sen får vi se
2 kommentarer
Ullis

Tack för helt Perfekt Dag :D

Svar: Tack själv =)
Stjärnstrålar

Linnea

Åhh jag blir såååå avundsjuuuk! 😍😍😍
Så skönt med semester och massa häst!
Jävligt irriterande dock med tandhygienisten. Hur svårt är det att meddela sjukdom??

Svar: Ja himla härligt, nästa år hoppas jag på att ha råd med lite mer semester. Till tandhygienistens försvar så hade dom meddelat men till min pappa. Helt fel liksom.
Stjärnstrålar