Leffe <3

Första sovmorgonen blev inte så bra, som jag förstått, jag är fortfarade i beredskap, dessutom så ringde det från jobbet på morgonen, jag svarade inte, låt mig vara när jag har semester!!! , men kunde förstås inte låta bli att börja fundera på vad det kunde tänkas vara som var viktigt på min semester och oroade mig för min person som ligger på sus och är nyopererad. 
(Nä om man skulle byta yrke, jobba med en dator som man slipper bli känslomässigt engagerad i vore ju fint  )
 
Hjärtat bankade i hundranitti och så mycket sovmorgon blev det inte. Zombiartad dag då också, ont ont aj aj. 
Åkte till hästarna där Stråla fick massage och Leffe fick gå lös och beta som han brukar, han uppskattar dock inte det så som han borde utan vill hellre vara med. Hjärtat. Gick och ställde sig i ligghallen flera gånger.
 
Lite sur för att han inte kom ut i hagen på andra sidan och Stråla är i hagen och vill inget hellre än att komma ut på gården och beta. Nötter 
 
Jag storstädade ligghallen därför var den öppen utåt och avsängd mot hagen, det brukar jag alltid göra och nu var den extra grisig efter storm och hästar som häckat där inne och en matte som inte orkat mocka. Men nu är den städad, typ 7 skottkärror senare, kalkad och nyspånad. 
 
Man kan även ställa sig och stirra in i väggen en stund
Här har han precis varit inne i höbodan, den andra öppna dörren och ätit ur en höpåse istället för att beta frodigt gräs 
 
Sen började det regna rejält så jag for hem och sov en stund, hade ändå varit 4 timmar hos hästarna, sen tillbaka och pyssla lite igen, hem och klappa Ebba i soffan samt plocka lite kvistar till hästarna och så tillbaka för kvällsmat och Rino pyssel samt låta honom beta en stund.
Det var den dan det.
Imorgon hade jag tänkt göra en hage som jag kan stoppa Leffe i så att han håller sig på gräset och äter 
Häromdagen så tänkte jag att han skulle stå och beta medans jag for ut med Stråla men då kom han galloperandes när vi hunnit till grannen, borde jag ju förstått, förra året gick det inte heller
han skulle promt följa.
Mitt på dagen vill jag dock inte riktigt att han ska gå lös på byn.
 
4 kommentarer
Ann

Leffe <3

Ullis

Det hade ju varit helt underbart att ha en Leffe gåendes i byn/bostadsområdet :)

Svar: Men ja! Kanske inte delad åsikt av alla dock, bara en gissning.
Stjärnstrålar

Chessikatt

Haha, vilken sköning! :D

Svar: Han är speciell den mannen =)
Stjärnstrålar

Karoline

Man är så nöjd över sig själv när man gjort ett sådant bra dagsverke, bra jobbat med ligghallen :)

Svar: Ja verkligen.
Stjärnstrålar