Spånigt

Nån hade sovit gott, eller djupt kanske man skulle säga, djupt ner i spånet 
 Finfarbror
 
Ridtur på Strålan i barbackapadden igen, fokuserade på att göra fina skritt trav övergångar och att hon skulle lyssna till min sits, vilket hon gjorde väldigt fint. Mestadels skritt, tog två galopper på hemvägen och då blev hon lite taggad och både drog en bock och gjorde nån tjurrusning men sen fin och sen tog vi en längre travsträcka och hon var superfin. 
Fintösen. 
Efter det var jag galet frusen, man kanske inte ska tro att det blivit vår bara för att det var -12 och inte -20. Fortfarande kallt och blåsigt och kräver kläder liksom... 
 
Rino ska nog få en liten tur med cykeln innan kvällsmaten och en check samt lite massage av nacken. 
 
Just nu sitter jag och längtar efter en kaffekopp och en bulle men har famnen full av katt och hund och då kan man ju inte röra på sig.
 
1 kommentar
Karoline

Han ser så fluffig och mysig ut så man vill bara krama honom :)

Kul att det går så bra med padden.
Vi har en HD premium (tror den heter så), dock så är den inte lika tjock och fin som Iberican. Den har blivit sned efter att Odessa skjutit över mig.
Nu när Micke tagit över henne så har vi beställt en Grandiur (vet inte hur det stavas) i dressyrmodell som ser stabilare ut. Den har inte kommit ännu så jag är riktigt spänd på hur den kommer att vara :) Funderade på en sådan som du har men det blev lite mycket fix och trix eftersom Odessa har så hög manke.

Hur tycker du att din ligger och är den skön?

Svar: Han ÄR väldigt kramvänlig farbror. Grandeuren verkar vara ännu mer uppbyggd än min. Spännande. Tja, har inte hunnit prova den så jättemycket än men jag gillar den, kan nog tycka att kanalen är lite väl snålt tilltagen. På Stråla som är bred som ett köksbord och lite ojämn just nu så åker den lite åt höger men på Rino tyckte jag att den låg still och det är främst han som ska ha den.
Stjärnstrålar