Sista januari

Nu är den värsta (mörker) tiden över
 
Vad konstigt det känns att klockan bara är strax efter fem och jag har hunnit hur mycket som helst. Mycket ovanligt för mig. Borde ha något som driver upp mig tidigare lite oftare. 
Idag var det ridlektion som fick mig att kliva upp redan kl 9. Extremt tidigt en ledig dag i min värld. Det var ju lite osäkert hur Rino skulle vara idag men han så bara fin ut så Sara red Rino och jag red Stråla. Det gick så bra, dom var så duktiga. 
Både jag och Stråla är sjukt oridna men det tog sig eftersom, Rino och Sara är också oridna och speciellt som ekipage men hon rider så fint så det gick så bra.

Väldigt.. vad ska man säja.. intressanta olikheter på ekipagen på ridbanan, det var två till där och red sammtidigt. Jag och Sara skrittar runt och ser säkert ut som att vi inte gör nånting och dom sågar ihop sina hästar (typ redan innan dom är i sadeln) och driver dom i full fart runt runt runt. 
Alla är vi olika. Dom suckade säkert åt oss och jag kan verkligen inte låta bli att sucka åt dom. Svårt att koppla bort. Stråla var iaf jätteduktigt och brydde sig knappt alls om dom andra hästarna. Liiiite lite fundersam då dom galopperade rakt mot oss men kunde hålla sin fokus riktigt bra.
Då dom gått och vi kunda utnyttja hela ridbanan så kunde vi trava lite också. Jag red barbacka och har garanterat träningsvärk imorgon. Roligt var det iaf och jag vill bara rida mer.
Så jäkla oriden och otränad öht efter allt som varit. Men nu är jag så taggad på att träna häst och mig själv också. Jag har dock fortfarande inte tagit mig till gymmet men plötsligt händer det. Kanske. 
 
Strålas nya täcke, helt perfekt dessa dagar. 
 
Finfarbror
 
Ebba har varit på språng idag, äntligen börjar vintern vara vänlig nog för henne att vara ute och skutta
 
 
 
 
Sen kom Siknäs Ewa och hälsade på.
 
Nu ska jag ägna mig åt lite Arkiv X, Viaplay har alla säsongerna nu  Sett de två nya avsnitten och dom var spännande men jag kan inte minnas att David Duchovny var en sån dålig skådis.
1 kommentar
Hanna

Härliga bilder!
Hoppas du får en super bra vecka!

Svar: Tack så mycket!
Stjärnstrålar