Lyxproblem

Jag är verkligen HUR virrig som helst. Jag vet inte vad det är för dag och måste hela tiden tänka till ordentligt när jag ska jobba och om jag har planerat in något annat. Det är ett rent under att jag lyckats komma till jobbet rätt dag och tid hittils.
Härom dan fick jag panik för att hovslagaren ska vara borta i 4 veckor och jag fick för mig att han åkt utan att sko mina före. Det är 3 veckor kvar till han åker 
 
Monsterkylan håller sitt fasta grepp och jag har helt gett upp att försöka aktivera hästar tills den ger med sig. Jag IDS bara inte. Det tar nog lång tid bara att ge dom mat, mocka och fixa med vatten när det ska vara så här.
Lyckas iaf få i Rino mellan 15 och 20 liter vatten, lite för lite men bättre än ingenting iaf.
Å så äter han snö men det ger ju inte så mycket.
 
Lyxproblem var det ja, såna ska man ju ha ibland också. Innan vi är där så har det säkerligen utvecklas till riktiga problem.
2-3 April har jag anmält mig till Monica Müller (Sanders) vad hon nu heter i Älvsbyn. Första lyxproblemet är: vilken häst jag ska ta med mig dit. 
Sen fick jag veta idag att Lotta Månsson (Söderström) vad hon nu heter, kommer upp både i Mars och i April. 
Alla dessa 3 träningshelger är mina jobbhelger.
Problem 2: Det finns liksom inte möjlighet att ta ledigt 3 helger så nära på varandra.
Problem 3: Hur FAN ska jag ha råd? Var dom tvugna att komma så tätt inpå liksom? 
Problem 4: Jag vill rida båda hästarna för Lotta samtidigt vill jag att medryttarna är med.
Problem 4: Hur sjutton ska jag få med mig båda till Boden? 
 
Problem problem. Angenäma ja visseligen men icket desto mindre problem. Fast som sagt, innan vi är där så är väl båda hästarna halta eller döda liksom. 
På något sätt måste det lösa sig känner jag, det är så extremt sällan som Lotta är upp. 
 
 
Jag har provat en annan sort gurkmeja och det går mycket bättre, den är knappt alls äcklig och jag känner mig som att jag presterat något stort när jag lyckas få ner den utan att kväljas. 
Det är uppenbarligen enorm skillnad på smaken vilken sort det är.
 
2 kommentarer
Karoline

Å va roligt med kurs! Hoppas hoppas att du får ledigt så du kan vara med på så många som möjligt.

Pengar är ett gissel helt klart. Det finns inga obetalda skulder till dig som du kan driva in då? Hahaha!

Svar: Det största problemet är nog att jag får ännu svårare att ha råd till kurserna om jag tar ledigt. Helger gör en sån stor del av min lön. Ev kanske det kan gå att byta bort nån.
Stjärnstrålar

Divorce your horse

Så kul med träningar :) hoppas att du löser både tids och pengabristen!

Svar: Ja jag hoppas det jag med, det är så sällan det blir tillfälle.
Stjärnstrålar