Körtur

Fördelen med att det har varit runt 30 grader kallt i några dagar (med en köldfaktor på närmare 40 var det visst, är ju att -17 plötsligt känns som en härlig vårdag.
 
Körde Stråla idag och tog Rino på släp, länge sen jag körde Stråla nu, det är nog något vi får ta och ägna oss lite mer åt framöver.
Dom var tokpigga båda två och fick trava på en del sen var Rinon trött och Stråla erkände lite trötthet förs när vi kom hem igen.
Finingar. Jätteduktiga.
Jag frös ingenting förrän vi var ca 10 minuter hemifrån, då var det bara kliva av och gå så kom värmen tillbaka.
Det gör så himla gott för humöret när hästarna är nöjda och man har fått motionera dom ordentligt och allt gått bra.
Dock fortfarande riktigt risig märktes tydligt på jobbet igår att jag inte har någon ork alls och idag har jag sovit i princip hela dagen igen. Bläh!
Slemflödet har ökat på av någon anledning, halsont kommer och går, galet illamåeende kommer och går. 
 
Imorgon ska jag vila och Helena ska ta ut både Stråla och Rino.
0 kommentarer