Förslappad

Jag blir seriöst förslappad av att vara sjuk. Så där så att även om jag hade orkat så ids jag inte, vill inte för det är ju rätt så bekvämt i soffan liksom. 
Hur många veckor har jag varit sjuk egentligen? Många. Jobbade en vecka och sen en dag men sen har jag varit dels mycket ledig och dels mycket hemma sjuk. 
Legat i soffan och fipplat med datorn, kollat på film och serier, klappat hunden, skött om hästarna, kollat på lite mer serier, spelat idiotiska spel, retat mig på folk på internet, klappat katten, skött om hästarna osv osv osv. 
Nu är jag i det stadiet att det känns jobbigt att ta på sig andra kläder än pyjamas. Om man ska till hästarna kan man ju bara ta på sig andra kläder utanpå pyjamasen men att helt byta om. Och kamma håret Jisses så jobbigt. 
Nästan så jag får lite ångest av att jag ska vara tillbaka på jobbet på onsdag, bara en dag av förslappning kvar sen är det uppsträckning och 2 massiva jobbveckor.
Jag vet att det kommer gå fint bara jag väl bytt kläder och kammat mig och sen kommer jag älska att vara tillbaka på jobbet. 
Men innan det. Uh så jobbigt. 
 
Jag har verkligen ingen aning om vad det är för dag och har flera gånger i några dagar blivit stressad och tänkt " men gud, är det imorgon jag ska jobba"
 
 
Fast det värsta är ju att jag fortfarande inte är frisk. Hur jäkla länge kan man vara sjuk egentligen? Nu är jag ganska pigg iaf, allt är ju relativt och en kan ju känna sig pigg när en sitter i soffan hela dagarna men allt slem. När ska det ge med sig? Hosta och slem. Slem slem slem. Och så har jag fått ont när jag andas. Igen. Jättekul. Verkligen. 
 
Trycker i mig allt jag kan komma på som ska vara nyttigt. Jag tror kanske inte att det kan göra mig frisk när jag redan är sjuk men det kanske kan hjälpa kroppen att bygga upp imunförsvaret så jag inte blir lika sjuk igen när jag väl blir frisk. 
 
Kämpar med den jäkla gurkmejan, gjort "guldmjölk", idag tog jag första klunken och tänkte att "hm, jag kanske vänjer mig, det smakar inte lika illa nu" tog andra klunken och kräkreflexerna satte igång.
Det är verkligen bara SÅ. SJUKT. ÄCKLIGT. 
Nu mår jag illa när jag blandar hästarnas mat också, bara lukten av den vidriga gurkmejan. Och eftersmaken är inte att leka med. It lingers...
Uh.
Tänker för mig själv att medicin är inte gott, sveper skiten och hoppas att det iaf gör någon nytta.
 
http://kurera.se/darfor-ska-du-ata-gurkmeja/
 
Sen var det nån som tipsade om att olika soters gurkmeja kan smaka olika så jag måste nog testa nån annan variant 
 
 
 
1 kommentar
Ann

Nån mat där du kan stoppa i det i? Jag gör ofta grytor där jag stoppar i gurkmeja. Men det är ju inte så man äter det varje dag.

Svar: Jag funderade på det häromdagen men jag är rädd att hela maträtten ska bli förstörd.
Stjärnstrålar