Rymlingar

Fy skam vad trött jag har varit idag. Sov till kl 12 som en klubbad, jättekonstig sovställning typ med kudden på pannan istället för huvudet på. Vaknade och konstaterade att det var knepigt och att armarna domnat bort totalt och somnade om. 

Promenad med Ebba och en tripp till storheden för att besikta bilen och köpa spån och sen somnade jag sittandes i soffan efter middagen. 
Zzzzzz

Skrittsväng med Rino, Stråla och cykeln. 
Sen for Stråla, Leffe och Holly ut ur hagen, tur som sjutton att inte Skorpan hakade på men innan jag fått Rino ur vägen och in hagen och snöras från taken fick de tre musketörerna att dra i full galopp vilket inte Skorpan tyckte var så roligt och kutade som den kanonkula hon är runt runt i hagen och skriade innan jag fick stopp på henne. Jättefint för hennes knä, verkligen. Superbra... 
Andningen hade ju också snörpt ihop sig totalt och hon bara väste.

Tur kan man väl ändå säga att underlaget efter vägen fortfarande är bra och inte blankis i värmen. Barfota gammelgubbe i full galopp liksom. Jisses. Det räcker med en skada i taget. 
Nå när jag väl tog mig iväg för att hämta rymlingarna så dom kom och mötte mig i skritt iaf, då hade dom sprungit färdigt. 
Det klonkade en del i Skorpan efteråt. Får väl se hur knät mår imorgon...

2 kommentarer
Karoline

Näää vad typiskt, jäkla djur att hitta på hyss!
De gör en gråhårig bokstavligt talat :)

Vad söta de är som ligger och myser tätt intill varandra!

Svar: Ja men verkligen. Tänk om man hade kunnat tala dom till rätta. Gör inte så där för att... Inte för att jag inte försöker men, tja.
Ja visst är dom. Gosisar.
Stjärnstrålar

Karoline

Hahaha, jag försöker också tala dem till rätta. Så möter man deras undrande ögon och så blir man full i skratt... om det inte blivit en situation av det hela.

Hoppas att Skorpan inte blir sämre nu!