Piggelin

Julhelgen på jobbet var fin, att jag påstod mig pigg var dock bara svammel. På min rast somnade jag som kluad och även personen jag jobade hos sov så att vi missade Kalle Anka. Inte för att det var så viktigt men det kändes inte ett dugg som jul så jag tänkte att Kalle hade kunnat hjälpa till.
Nåja. 
Det har varit fint men väldigt lungt. Vääääääldigt lungt och en sjuhelsikes massa tv så igår tog jag en promenad på rasten istället för att sova. Min kollega förstod mig inte alls och dessutom var det ju kallt ute -14. Superhärligt ju.
Och väldigt vackert.
 
Idag har jag sovit som en stock till 12,30, gått på en långpromenad med Ebba, varit iväg på äventyr, målat lite och ridit.
Red Leffe och tog Stråla som handhäst. Han var sjukt pigg och kändes jättefräch. Så himla roligt. Det var dock förädiskt halt på vissa ställen så det var lite obehagligt. Jag tror att han måste få på sig skor nästa gång hovslagaren kommer, det känns tråkigt om jag måste ställa av honom med jämna mellanrum nu när han är så här fin. 
Travade lite och han bjöd på en fin samlad trav. Jätteroligt. 
 
Nu har jag inte en enda ledig dag på 14 dagar. Imorgon tänkte jag iaf hinna rida Stråla men sen jobbar jag väldigt... udda. Jag vet inte riktigt hur chefen tänkte där eller hur jag tänkte när jag sa ja men okej. Sova får en väl göra nån annan vecka.
 
 
 
0 kommentarer