Tisdag

Idag blev en väldigt lugn dag, väldigt välbehövligt jag har varit så vansinnigt dålig. Sämre än nånsin tror jag. Började på lördag så kursen var riktigt jobbig, Speciellt lördagen. Ska skriva mer om kursen senare. 
Men idag har jag verkligen chillat och njuiut av att ta det lungt och inte ha några borden, försökt gymnastiksera och stretcha kroppen lite. Det är så jäkla jobbigt när man knappt kan röra på nacken utan att hela världen snurrar, illamårende och yr och ett helt gäng plåtslagare i huvudet. Och så resten av skitkroppen på det då. 
Äh. Nuff bout that. Imorgon ska jag på massage iaf, 4 dagar räcker.
Igår var vi ut och plockade hallon, jag Ivan och Ebba
Det är sjukt vad hallon det finns och dom är enorma. Jag hade tänkt fara en sväng idag också men orkade inte. 
Hovslagaren har varit och skott Stråla och Verkat Leffe. 
Leffe och jag har kört lite Stick-to-me vilket han nailade, prickfritt, kul verkade han tycka att det var. Han tycker ju iofs att allt är kul. 
Helena har ramlat av Stråla och fått hjärnskakning. Jag känner mig superskyldig men hon sa själv att det var för att hon inte spänt sadelgjorden och hovslagaren sa att jag inte skulle tänka så då jag inte ens varit i närheten. Nåja. Ändå. 
 
4 kommentarer
Ullis

Hur kan DU känna dig skyldig!? Haha, söt du är! Självklart har du ingenting med det att göra :)

Svar: Jamen du vet. Min häst och om jag inte hade bett henne rida just då så hade det inte hänt. Typ.=)
Stjärnstrålar

Ann

Som en erfaren fått-hjärnskakning-på-medishästar-ryttare ;) kan jag säga att jag ca aldrig tyckt att det vart hästens fel. Mitt eget absolut, men aldrig hästägarens. Släpp det, du har nog mycket ändå. <3

Svar: Tack =) <3
Stjärnstrålar

Therese

Klart det inte är ditt fel men jag kan förstå att du känner så, skulle nig också göra det. 😉 Hoppas det känns bättre i kroppen efter lite massage. Orkar du med mig i helgen då? 😉

Svar: Jag hade tänkt sätta dig i arbete så. Speciellt nu när Helena är sjuk. He he.Nejdå, men jag tänkte att du skulle få hjälpa mig att hämta ett lass hö iaf. Men jo, jag mår MYCKET bättre idag, speciellt efter massagen.
Stjärnstrålar

Therese

Jassådu det hade tänkt. 😉 Självklart hjälper jag till så mycket du vill, bara kul. 👍🏻

Svar: Perfekt! Jag har några kvm hage som behöver mockas också =D
Stjärnstrålar