Inte en lugn stund

Man hinner kinappt andas ut efter den ena paniken innan den andra kommer. 
Jagmenar, det är inte utan att man får lite hjärtklappning när man hittar en sko med en halv hov i
Jaha, nu blir det nödslakt, nu behöver vi inte fundera nå mer på den saken. 
Såg framför mig hur kötthoven var framme och hästen inte kunde gå. Tittar upp på hästen som kommer promenerande mot mig och ser helt obekymrad ut.
Puh.
Skickar iväg ett mms med bilder åt hovslagaren som ringer upp nästan omgående med en plan och kommer tidigt imorgon.
Puh.
Fixar iordning en toffla med en bit liggunderlag, lite självhäftande binda och silvertejp.
Hästen promenerar utan problem till minihagen jag fixat.
Puh.
Ganska precis ett halvår efter olyckan. 
 
Kul, lär det nog inte bli varken för hovis eller för mig. Uschiamig.
 
Blev inget gjort med Stråla idag för jag har putsat fönster och städat och fejat, samt plockat hallon och hjälpt pappa lyfta stockar så ungefär när jag hittade skon så tappade jag all ork och när jag sen kom hem så tappade jag allt och slet ner persiennerna. Dom hade hakat upp sig och det hade jag visst inte något tålamod alls med så nu ligger dom ute på gården.
 
.Det var väldigt fint där vi var och plockade hallon och vi tog oss en liten paus och njöt av sensommaren
 
5 kommentarer
ullis

Är det inte det ena.. så är det det andra.. :| Han är cool, din Rino, som knallar runt som om ingenting hänt <3

Johanna

Hujja så obehagligt

Lena

Nämen herregud!! Förstår om du fick panik...

Linnea

Oj jisses! Hur gick det?

Tiger

Men Hjäääälp! DDDD:

Hur gick det med hovis?