Helvetesväder

Jag hatar verkligen sånt här blötväder. Hatar. Allt blir så jävla jobbigt. Värst är ju soppan i hagen. Tvi fan!!

Idag har vi iaf inte kurat, jag har skottat diken så skitvattnet ska rinna undan lite iaf. Och Stråla har sprungit fint i lina 
Skrittat och travat, mest Skrittat, över bommar och så galopp. I början hopp och studs och bock och jämfota med bakbenen. Efter ett tag lossnade det och hon galopperade jättefint sträckte tom fram halsen och frustade nöjt. Roligt att se. Något svårare i höger varv. 

Ingen yoga, det var så mycket att göra med hästarna så jag fick prioritera bort den tyvärr. Nu måste jag äta, är helt skakig och matt, och sen betala räkningar. Tvi.
3 kommentarer
Karoline

Ja alltså, vart f*n tog den fina våren vägen? Så jäkla tråkigt och kallt är det också.. nä fy!

Härligt att hon slappnade av och frustade ur sig efter ett tag, då blir man nöjd och glad :)

Svar: Ja verkligen. Nu har det regnat så det räcker fram till midsommar. Minst.
Stjärnstrålar

Linnea

Åh vad du är ambitiös! Jag gick och drog mig länge för att bara gå ut och täcka Gutten och ge dem kvällskäk. Fy. HATAR verkligen det här skitvädret, hagarna blir typ bottenlösa här och det finns ingenstans att flytta dem.. Idag blir det utfodring i vindskyddet...

Svar: Det är verkligen fruktansvärt.
Mina får mat under tak så dom ska slippa stå i soppan
Usch!
Stjärnstrålar

Ullis

Du är så himla, himla duktig <3

Ja, detta ler-piss i hagarna och ute öht. En positiv grej med regnet är iaf att snön försvinner fortare!

Tänk om vi varit rika och kunde ha gård med ridhus..

Svar: Är jag? Det känns verkligen inte så.

Jo men jag hade nog hellre haft snö hela sommaren än denna lera. Fast jag hade nog vart gode sur då med. Ha ha.
Stjärnstrålar