Fina fantastiska djur

Jag fick inte vara fri från jobbet trots ledighet, stressnivåerna har varit höga emellanåt. Men nu har jag sagt ifrån, jag tror att alla mina säkringar brann och jag höll på att svimma av, bokstavligt talat, för att jag blev så upprörd. 
Nu hoppas jag verkligen att jag får vara ifred resten av helgen. Tjaffsa kan man väl göra på arbetstid annars kommer jag gå sönder om jag inte får lna jobbet när jag går därifrån, det är ändå alltid bitar som är med mig hela tiden.
 
Nåja.
Det har varit superhärligt väder och jag har hämtat hö och skottat skit i hagen samt hjälp vattnet rinna undan. Otroligt tillfredställande. Till slut var jag tvungen ge mig för jag kunde knappt räta på fingarna.
Har karvat hår från Leffe och shettisarna, kliat borstat och myst, det var väldigt uppskattat, tom av Holly som inte brukar gilla när man borstar eller ens tar på henne ibland. Jättemysigt. Kramat Stråla massor. Gohäst! Bästa fina gohäst. 
 
Förresten, ja det kommer nog komma tankar om kursen . Jag håller fortfarande på att processa det hela tror jag fast främst har jag inte haft tid eller ork. 
 
Efter några timmars jobb hos hästarna och en promenad med Ebba for jag hem och placerade mig i soffan med ljudbok och målarbok. Underbart! Som jag längtat. 
 
Sen på kvällen blev det en ridtur på Stråla tillsammans med Sara och Rino.
 
Finhästen i sin nya snygga sadel fast ja jag vet, det ser för jävligt ut med svarta stigläder.
 
Fina fantastiska underbara varelse
Mest skritt för Rinos skull men tog en liten trav och två galoppfattningar också.
Med helskodda ridbyxkor sitter jag nästan för fast i sadeln, skinnet är så fint så helskodda ridbyxor på det och det är som fastklistrat. En vanesak kanske men lite svårt när jag är van att halka runt som en snorlobba på nybonat golv i den bomlösa. Tycker även att fröken rör sig mycket bättre i den nya. Rör sig mycket mer. 
 
Överlag en otroligt fin och produktiv dag, imorgon hoppas jag på att få sova lite också och att resten blir lika fint som idag. Hoppas även att ridbanan är användbar imorgon, det hade varit roligt.
 
 
2 kommentarer
Karoline

Nä va dåligt att de inte kunde vänta tills du var tillbaka!
Ja va roligt, jag vill gärna läsa om kursen :)

Hon är så vacker din Stråla <3

Svar: Tack =)
Stjärnstrålar

Ullis

Synd att arbetskamrater skall förstöra det goda du känner för ditt jobb 😠

Hoppas din ledighet fortsättningsvis känns bra. Solen gör ju SÅ mycket känner jag! ❤

Svar: Det är så himla trist. Hur ids man ens hålla på och tjaffsa. Om en morotskaka? Jag blir gråhårig.
Solen och barmark, det är underbart.
Stjärnstrålar