Vilken tur jag har

Ja vilken tur va, att jag har en till häst att rida. Jättetur. Verkligen. 
Eller så fick jag ägna dagens tänkta och efterlängtade ridtur till att finkamma hage efter skojävel. Ett uppdrag som fick avslutas utan att nämnda skojävel funnits.
"Hur svårt kan det vara" ingen skog inga diken ingen lera. Jävligt svårt tydligen.
 
Nå nu måste jag ju inte rida för att det ska vara trevligt att umgås med hästarna, det är så himla fint bara att umgås. 
Tog med mig Ebba och Leffe på promenad, Leffe jäkligt skitig för Ebba var så ivrig att gå.
 
Sen blir det inte så himla mycket promenerat när man är ute med gammelgubbe och gammeltant
Men mysigt
 
Vad var det som fladdrade!!
 
Påbörjat i Rinos hage, dom har röjt undan en massa döda träd och kvistar så det har blivit jättefint där, ska bara plocka bort allt också. Nu kan jag dessutom göra en bra lösning på sovstuga åt Rino utan att behöva slita ihjäl mig. Det blev riktigt bra. Nästa vecka hade jag hoppats få färdigt den.
 
Stråla ska till kliniken nästa onsdag. Länge dit. 
 
 
0 kommentarer