Skit också

Det där gick ju sämre än hoppats... Strålan är lite halt runt om. Inte halt som jättehalt men lite reaktioner på böjprov främst vänster bak och vänster fram. Lite annat jox också och teorin är socker. Vilket jag ju förstått egentligen. Så svullen, depåig och konstig i kroppen som hon är ska man inte vara när man inte gått på fullt bete och motionerar så mycket som hon gör. Jag har hela sommaren sagt att hon inte tål gräs. Hon blir jättekonstig av att typ bara titta på gräs.
Att hon när hon blir så svullen och stel och depåig så påverkar det hela kroppen och resulterar i hältor. 
Så vi är remitterade till kliniken för grundligare undersökning av hältan och diverse prover så vi får reda på mer exakt varför hon inte tål gräs. Jag kom även på att jag måste ta ett PSSM prov. Det känns väl som att det är rätt troligt att hon har det när Mayan hade det.
Så det var ju himla tråkigt även om jag hade det på känn, att det var något mer än bara ryggen, därför bad jag om böjprov. 
Är egentligen inte direkt orolig bara vi får ordning på hältorna och svar på varför hon blir som hon blir så ska jag nog kunna hålla det i schack, en får vara jäkligt strikt med dieten bara och inte slarva. Mayan blev ju så otroligt mycket bättre bara jag fattade vad det var som behövde göras. 
Hur som så blir det inget mer bete för fröken.
Det jag är orolig för är bakknäna. Bara dom inte tagit mer stryk. Denna gången verkade det vara mer vänster bak än höger där hon har pålagringen.
1 kommentar
Therese

Du sa det nog bäst, skit också!
Trist men jag håller som vanligt tummarna att det ska bli bra.
Klokt att göra ett PSSM prov så du vet.
Lycka till!!