Lurv

Tack vare bästa hovslagaren så fick jag och Lurvas oss en väldigt trevlig tur
Jag måste lära mig att fläta det här lurvet.
 
Pigg och glad häst, lite stel i början men mjuknade efter ett tag. Fick våran första galopp sen svackan, jobbigt som fan sa Rino. 
Ibland är det frusterande att han är så som han är att rida men så glömmer jag bort att han är van att bli buren. Med kandar och sporrar. Och inte ett skvatt van vid att gå i skogen. Så när man helt plötsligt ska ta ansvar över sin egen kropp på ojämn mark dessutom, då blir det jävligt svårt ibland. Det blir bättre och bättre men fortfarande ryhsligt svårt, speciellt om det finns saker att titta på som distraherar. 
 
Svårt att få osuddiga bilder på pigg häst också 
Nu får det gärna bli fredag så jag får rida igen.
 
 
0 kommentarer