Rida rida ranka

Åh. Ridsugen så jag tror jag spricker. Jag och Rino fick en jättefin tur idag men det är ju som att det inte räcker. Jag vill bara mer. Det var ju liksom därför jag skulle ha två hästar. Längtar massor till på onsdag så dom får laga Stråla. Sen får vi väl se vad dom finner och hur det går att laga och hur lång rehab det blir. Men jag hoppas verkligen hon kan få börja motionera ganska fort. Hon behöver det. 
 
Nu blir det inte rida förrän på fredag igen, imorgon måste Rino få vila, på onsdag blir det veterinärbesök och sen jobb och torsdag blir det träning och jobb. Helena tar iaf ut Rino på onsdag. 
Nu har han gått 4 dagar i rad, promenad på fredag, lite rejälare tur med Helena på lördag och en skrittsväng med Helena igår. Det känns som ett vinnande koncept för idag var han skitfin. 
Så nu är planen mera träning för den vackra vita. Man blir ju så nojjig när man har med rehabhästar att göra och jag vill inte överanstränga men det när det är så här tydligt att rörelse och träning är det bästa så är det bara köra på. Så säjer ju matte veterinär också så jag har hennes ord i huvudet när jag tycker att han är lite knackig. Man får ju anpassa sig förstås och vara lyhörd på knackigheten men så länge det bara blir bättre av att röra sig så är det ju röra sig han ska. 
Pigg och glad var han också. Han är så rolig. Tog sig fram bra även på ojämt underlag idag och valde själv att trava i en liten uppförsbacke med rötter och grejer och fixade det klockrent.
Det blev även två galopper i varje, väldigt korta, mest fattningar egentligen men roligt och jobbigt.
Åh vad jag vill rida mer nu. 
 
Småprupparna och Ebba fick sig en promenad
Lurv. Dom har verkligen satt tjocka pälsar dom små. 
2 kommentarer
Johanna

Jag förstår din frustration eftersom jag är i samma sits...2 rehabhästar som båda ger typ 15minuters ridning 2-3 dgr/veckan och ingen som jag kan rida ut på eftersom båda måste tränas ordentligt innan jag kan "åka" i skogen på dom :(

Therese

Lycka till med Stråla hos vet imorgon. Hoppas det går bra! Att det inte är så alvarligt.