Oh happy day

Vilken bra dag! 
Steg upp tidigt för att hinna rida Rino innan hovslagaren kom (alltså bara det att jag ids stiga upp tidigt för den hästen) ifall han skulle bli ömfotad efteråt så ville jag passa på före. Och vilken ridtur sen. Herrejävlar den hästen alltså. Galopperna han bjöd på är inte riktigt av denna värld jag bara, jag vet inte, typ ylade av glädje, det var så himla roligt och att han själv bjöd in till det och jag fick nästan bromsa honom istället för att peppa honom framåt.
Shit vad kul det var. Allmänt superfin. 
Fick soppatorsk då han skulle stanna och kika på Bolinder lite och tyckte det var bättre att tugga lite på mina tår än att gå framåt. Tugga tår är trevligt tycker Rino.
Smutsöra. Hur kan man lyckas bli så smutsig om öronen? Hela han är är en riktig liten dynggris.
 
Sen var hovslagaren sen så jag hann ut med shettisarna på en cykeltur också. 
Nu har Rinon och Stråla jättefina fötter. Det tog tid att sko då Rino är lite trixig men fint blev det och han rörde sig riktigt riktigt bra efteråt och ingen puls eller värme nu ikväll så vi hoppas det inte blir som sist.
Stråla var lite irriterande . Rastlös fröken. Men jag gillar henne ändå. Kan hon bli frisk nu? 
 
6 timmar med mina hästar idag och sen åkte jag till Råne och kikade på WE träningen. Kul och jag vill också vara med. Nästa fredag drar jag med mig Rino dit om allt går som det borde.
Himla skönt snack med Rinos matte också så nu kan jag slappna av att hon inte kommer plocka hem honom i första taget. Han ska bo hos mig. 
 
Arbetskamraterna skulle ut ikväll och jag valde att sitta i ett ridhus istället. My kind of fredagsmys.
 
Skitbra dag.
2 kommentarer
ullis

Åh, så skönt att du helt kan slappna av i fråga om Rino- att han inte kommer hämtas hem typ imorgon 😉 Underbart att han stärker sig mer och mer och orkar galoppera så bra!

Svar: Ja!!
Stjärnstrålar

Johanna

:-)