My superhero

Det första jag gör när jag ser mina hästar nu för tiden är att räkna skor. 1234, yes alla sitter på då är det halleluja. Men när jag börjat borsta Rino idag så var det nära bryt då den andra bakskon nu hängde i två sömmar. Den satt ju där men knappt. 
Kastade iväg ett sms till hovslagaren och ungefär samtidigt som jag påbörjade tanken på om jag verkligen ska ha en häst med så här kassa fötter så ringde han upp och sa: jag kan vara där på 20 minuter om du har tid. Ja för fan!
Jisses vad glad jag blev. 
Bästa hovslagaren. Dagens superhjälte
Vi har pratat lite runt Rinos fötter och han ska få prova fixa med dom (dvs sko Rino framöver) så får vi se om det blir någon skillnad. Jag gillar verkligen min hovslagare, han är så otroligt vetgirig och genuint intresserad av sitt jobb och att göra det bra. 
 
Så vi fick oss en tur iaf jag och Rinon. Han var på lite konstigt humör i början, jag vet inte riktigt vad det var. Jag undrar om han inte var sugen på gräset och blev lite sur över att han inte fick äta. Eller om det var något annat. Lite småkontisg iaf.
Lite knackig också men inte så farligt och det blev bättre. 
Vi avslutade med en superfin känsla iaf så jag är peppad inför morgondagen. Det åkte på ett varmare täcke idag också, bra för skruttiga kroppar.
 
Stråla den lilla kraken. Hon fick gå ut idag. Jag hade ju gjort en labyrint  hagen men hindrade den henne från att sringa? Näh. Skithäst 
Man måste bara skratta åt henne när hon springer runt i labyrinten då matten kommer. Woho! 
Fast hon får ju iaf inte upp samma fart som på större yta och får inte dom där jäkla slidestopen som hon brukar göra. Inte heller får hon upp bockochspark fart så det är ju gott.
Sen hade Skorpan nått tokryck och sprang fram och tillbaka och bockade och hoppade. Min undran till henne var "Vad håller du på med, är inte du gammal?"  Och "Var snäll dra inte med Stråla i dina tokerier."
 
 
 
2 kommentarer
Therese

Men åå tappade inte han en sko nyss?
Så drygt.
Tänk om alla hade en så bra hovis som du har. Avis, absolut! ;)

Svar: 10 dar sen ja. Andra bakhoven. Han har extremt dåliga fötter men förra hovslagaren hade även sömmat lite för lågt. Troligtvis av rädsla just för att han har så dåliga fötter.Men vi får se framöver om det blir någon skillnad om jag byter hovis.
Stjärnstrålar

Neapocalypse - en alternativ hästblogg

sv; jo men eller hur! :) Så jag ska också testa honom, känns bäst så.