Kanske man hade kunnat önska sig

Nu är det seriöst dags att bygga en ark. Vad är det här för helvete?!? Det kan inte vara annat än syndafloden. 
 
Rino är så söt och gillar sin sovstuga väligt mycket, han står där inne väldigt mycket, klok häst. Tom nästan så han tyckte att jag var lite ivägen när jag var där och mockade, eller så ville han bara vara sällskaplig. 
Fina fina sötnöten. 
Igår var det ett lager blötsnö så då vågade jag inte ta ut honom, rädd för att han skulle halka med bara traktbrodd och idag vräker regnet ner, kanske ta ut honom senare ikväll om det lugnar sig, får så dåligt samvete då jag vet att han behöver röra sig men rå på vädret kan jag inte och gå ut i ösregn och blåst gör ingen gladare, snarare spändare.
 
Stråla myshäst har fått sin första akupunktur behandling och sa "Aj som fan" om ryggen" men var väldigt avslappnad under behandlingen.
Nästa behandling på 2 veckor. Hoppas det här gör henne gott nu.
Kramig gosetös idag. Mattes hjärta. 
Det var en på buke som sa att hon skulle valt en annan utväg än att kämpa med Stråla men för mig finns inget annat alternativ. 
Däremot så hade man ju kunnat önska sig lite flyt. Bara nån gång så där. 
Efter behandlingen galopperade hon väldigt snyggt i hagen iaf, det såg riktigt bra ut. 
 
Åkte en sväng och köpte spån, det går åt så in i helvete nu när det är så soppigt ute. Rent och torrt ska dom ha så är det bara.
 
Igår gjorde jag inget mer ansträngande än att tvätta Ebba och sen var jag helt färdig. Samma idag, yr och vimsig och TRÖTT, så vansinnigt trött. Ont i huvudet och illamåeende. 
 
Inga nyheter om Ivan, tänkte åka och hälsa på honom imorgon.
 
1 kommentar
Johanna

Tips, Edet farm har utkörning av spån.

Svar: Jo jag tänkte köpa av dom om jag inte lyckas uppbåda energi till att åka och skotta.
Stjärnstrålar