Vilken dag

Uj vilken dag. Det mesta som kunnat gått fel har gått fel och resten har jag strulat till själv. 
Nära på att börja gråta när den otrevliga personen i receptionen blev skitsur för att Ebba kissade på golvet. Sur som ätticka blev hon trots att jag förklarat att hon hade varit tvungen att hålla sig för att dom skulle kunna ta urinprov. En 12 åring med urinbesvär och proppfull blåsa liksom. 
Hoppas personen i fråga bara hade en dålig dag annars hör hon verkligen inte hemma att jobba på ett djursjukhus.
När hon sen kissade på vågen 3:e gången inne på djursjukhuset så blev iaf veterinären inte ett skvatt sur och när hon sen kissade en 4:e gång på britsen då blev veterinären bara glad för det trillade minsann ut 2 små stenar. Perfekt tyckte veterinären, kunde inte bli bättre då hon ska sicka dom på analys så får vi veta exakt vad det är för stenar hon har.
 
UL visade även att stenarna håller på att lösas upp så förhoppningsvis så behövs ingen operation.
Hatteljua liksom.
2500 kr för 2 minuter in och ut hos veterinären. Helt sanslöst faktiskt.
 
Nåväl, bara sockergrynet mår bra.
 
Efter veterinär besök, strul i kvadrat, (nära på att börja grina på biltema också men den gången mest pga lågt blodsocker vilket blev bättre efter en hamburgare och en cola), samt en massa ärenden gjorda så var klockan såklart bra mycket mer än jag tänkt mig.
Bara iväg till hästarna och började där med en ridtur på Stråla. Äntligen! Det var allt för länge sen. Tog en tur i skogen och passade på att kliva runt i mossan som äntligen tinat fram. 
Fröken var väldigt fin och trevlig. I traven blev hon dock lite springig och stum i munnen. Jag hade trott att det skulle ge sig efter hon fått behandling av Anna. Men å andra sidan så var hon rätt öm i ryggen då jag dumt nog plockat av henne täcket igår. Det var tydligen för snabbt, det blåser fortfarande kalla vindar som ine är bra för dåliga ryggar.
Oldie
 
Sen gjorde jag hage, eller hagar. Festis och Stråla ska få gå brevid varandra på ängen i några dagar innan hopsläpp. Ebba var en ivirg hjälpreda som alltid när det ska byggas hage, varv på varv hakar hon på.
Hjärtat.
 
Och efter det blev det puts av ponnyhästar och en cykeltur med dito. 
Sen hade jag spenderat 4.5 timmar hos hästarna och var mer än lovligt slut så resten får jag spara till imorgon men Festis ägare vile hinna rida och pyssla om honom innan jag hämtar honom så det blir nog inte så tidigt. Kanske jag tom hinner rida fröken Stråla en sväng imorgon med, vi får se.
 
Nu sitter jag med massage dynan för ryggen bestämde sig visst för att krampa ihop, det knakar och far i den som tusan just nu.
 
Som jag har längtat efter denna lördagen och nu känns det helt sjukt att den redan är här. Hjälp vad spännande.
2 kommentarer
Linnea

Ååhh spännande!! Kul med lördag!
Vill ha MÅNGA bilder!

Tiger

Iiihh! Dagen D! :D

Å trist med Ebban, helt galet vad dyrt veterinär är... bah. Men härligt att söttanten rullar på vid hagbyggandet. <3

Väntar med spänning på uppdatering om Festis! :D Kuuuuuul!!!