Andas ut

Åh, idag lossade ungefär ett ton problem från mina axlar. Helt plötsligt var det visst flera stycken som ville köpa grejer av mig så nu är iaf mina ekonomiska bekymmer lösta. För den här gången.
Snälla älskade djuren håll er friska nu så matten hinner lägga upp en buffert för kommande veterinärbesök. Tur som fan att man har försäkringar iaf. Om än inte på alla.
Dyra lilla kissekatt.
 
 
Det är så skönt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Dessutom kommer skattepengarna snart och då minsann kanske jag har råd att köpa nya skor också. Jag har liksom gått omkring i trasiga skor i ett år. Ett år.
Köpte ju nya ridskor via horsemeup men dom var tyvärr för små och det verkar vara helt omöjligt att få byta dom. Sämre kundservice har jag aldrig varit med om. Handla inte från horsemeup säjer jag bara!
Åh, tänk om jag kan köpa nya skor och slippa få variga skavsår på hela fötterna. Hur underbart.
Hade även behövt lite nya kläder. Hade varit ganska trevligt.
 
Förutom det så har jag sovit typ hela dan. Soffläge blev det, till kl 18 har jag legat och småslumrat. Sen åkte jag iväg till Boden där jag och Ebba först tog oss en promenad på ett trevligt ställe som vi hittade förra onsdagen och sedan ridskola.
Det blev inte uteritt idag då det regnade lite. Äh wussies 
Men det blev ett helt suveränt pass inne i det torra ridhuset. Fick rida jättehästen idag igen och jäklar i min låda så FIIIIIIIIN. Åh vad roligt det var. idag visste jag ju redan från början hur jag skulle få igång honom och han är så känslig, svarade på minsta lilla och travade både jättefort och jättesakta beroende på vad jag bad om och jag har suttit ner i traven nästan utan problem i både den långsamma och den raskare traven. 
När jag kom till honom fick jag ett spö i handen av personen som red honom före mig med orden "det här lär du behöva". Eh nä.
Fina fina häst. Jag vill ha med honom hem till mig. Den känsliga hästen som lyder minsla lilla vink den sitter dom och bankar på och piskar på, så mycket spö som han får och bara stänger av. Jisses då så sorgligt 
Vid eftersnacket med ridläraren sa jag "Åh vad fin han är" och hon svarade "ja jag har alltid sagt att han är den bästa".
Kanske dom borde se att han inte passar på ridskola. 
Nåväl.
 
Nu har jag iaf samlat på mig energi och blivit av med huvudvärk som bankat på så nu kanske jag orkar med mina 43 timmar på 4 dagar. 
Mina hästar har fått vila idag. Det blir en väldigt lugn vecka för dom, det gör nog inget då det blev rätt mycket förra veckan. Festis får gå 3 pass den här veckan, väldigt lugna pass och Stråla får 4 lite rejälare.
Nästa vecka blir det träningsläger igen, då är det slut på lugnet 
 
 
2 kommentarer
Sanna

Vad har du för skostorlek? :)

Svar: Typ 37 38 lite beroende på.
Stjärnstrålar

ullis

:D