Myshäst

Tänk att det är en hel vecka sen jag åkte till Skellefte. Sjukt är vad det är.
Tänk även vad glad man blir i själen av en liten tur på sin lurviga häst. 
Mm, hon var precis lika pigg som hon ser ut. Tröttmössa. 
Idag gjorde hon även halter på helt långa tyglar och utan rösthjälp, endast med min kropp. Duktig tös!
Underlaget var extremt dåligt men det är ju inte heller nån nyhet. Gammal skåpmat men lika frustrerande för det. Jag vet att det är totalt lönlöst att vara arg på vädret men det är nog just det att det inte går att göra nånting åt saken som gör mig så arg. Man är så fullständligt utlämnad och maktlös. Jävla skit.
Det där suget efter en till häst blir mycket mindre, mycket mindre när jag tänker på att det snart är vinter igen och ska man då ha två hästar i ishelvetet då blir jag nog dubbelt så frustrerad och arg. Är det lönt? Det är så himla lång period som allt bara är skit.
En häst kan jag stalla upp tillfälligt på anläggning men inte två.
 
 
 
Ikväll är det den nya serien Ack Värmland, den verkade riktigt lovande på första avsnittet. Se den.
 
0 kommentarer