Fortsatt gnäll och ynk

Drömde i natt att Leffe vann ett travlopp, i dagsläget, att jag träffade Curt Cobain och att Stråla stod still i en hästtransport en hel natt. Det måste vara den mest overkliga dröm nånsin. 
Stråla hade visseligen tagit sig lös så lite verklighetsanknytning hade den allt. 
Jag skulle visst iväg med henne på morgonon så jag lastade redan dagen innan. Smart 
 
Annars är jag visst en sån som jag stör mig på, en sån som inte kan hålla sig hemma när man är sjuk. Satan så tungt det var i helgen. Jag är verkligen INTE frisk. Men jobba skulle jag, missa 24 timmar på en helg nej tack. Tack vare mitt fina jobb som jag trots allt orkade. 
Idag har det varit status urvriden disktrasa och soffläge.
Tog iaf en promenad med Ebba på skaren, så härligt att kunna gå på skaren. Ebban var iaf piggelin fast matten höll på att dö av den lilla promenaden.
Sen kom Lilleman och mötte upp oss och Ebban försökte få igång honom i lek
Så Lilleman flydde upp i säkerhet
Kasta sig ner på rygg och gled ner. Humor på hög nivå 
 
När vi sen skule gå in så ansåg sig Lilleman för upptagen för att följa, jag försökte tjata men det är ganska lönlöst. 2 minuter senaren när man lagt sig till rätta i soffan ser det ut så här:
Mjau. Varför får inte jag komma in? Mjau. Släpp in mig. Mjau.
 
Jag hade nån ide om att jag skulle rida idag. Ha! Jag är glad att jag orkade ta mig till hästarna (efter en tupplur) och ta ut Stråla med vagnen på en skritt tur iaf. Ner till hamnen och hem och ponnyerna hakade på. Lagom aktivitet för idag.
Vilken jäkla förkylning. Influensa kanske? Vad är skillnaden?
 
 Smaken är tillbaka efter 5 dagars total frånvaro. Hann bli rätt fundersam faktiskt. Inte på topp än den heller men jag känner iaf vad det är jag stoppr i mun och en del lukter. 
2 kilon tappade. Jag är rätt tveksam till att jag kan se det som en vinst men man kan ju försöka se till att dom stannar borta även om jag har tänkt ägna mig åt pizza och pollykaka så snart smaken är åter helt.
4 kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Vad jobbar du med? :))

Johana

SötEbba

Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞

sv: ja det suuuger! :(
Är det kul att jobba som det? :)

Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

sv: ah. då förstår jag :) behöver man ha någon utbildning som det då?