Trav i skogen

Nu mår jag gott igen, har varit ute i skogen och travat runt i öppnor och slutor. Utan häst. 
Joho då det är visst fullt normalt, och rätt vettigt. Faktiskt. Även om det inte ser så vettigt ut. Man får så bra koll på vad kroppen gör och så var det rätt bra träning även för folk kände jag. När jag började med det centrerade och började lära in det i kroppen så gjorde jag det ofta till fots. Även galoppen har jag försökt få in kroppen till fots.
Eftersom att hästen speglar allt man gör med kroppen så är det väldigt nyttigt att se till så att man själv gör rätt till att börja med.
 
Så har jag varit och umgåtts med hästarna och Skorpan fick följa på en kort cykeltur. Stråla har varit ut med Helena i helgen.
Ebba har varit pigg och glad med på travtur i skogen och med hos hästarna, redo att haka på. Nu är hon trött och snarkar högt. Imorgon ska vi till vet igen för koll av urinstenarna på tant hund. Mattes sockerpotta.
 
1 kommentar
ullis

Härligt! Jag brukar leka hopphäst i skogen ibland- jag tror fan det hjälpt mig! För övrigt är all jox i skogen bra för något :D