Små grisarna

Ebbas återbesök gick väl sådär. Ingen förändring. Vilket är bättre än att det har ökat men man hade ju verkligen önskat att det skulle minska, vilket det såg ut som förra gången. Fick träffa en veterinär som jag kände gott förtroende för och som verkade väldigt vettig. Denna tyckte att vi skulle avakta 3-6 månader innan vi kommer in och kollar igen, ingen idé att ränna där varje månad tyckte han (som vi gjort) utan köra på som vi gör hemma och så förstås komma in om det blir sämre. Så på 3-6 månader så får man då se om det kommer att behövas en operation eller inte.
Han blev även nervös när Ebba la sig platt på golvet. "Är det där normalt" sa han och pekade på henne. Jodå tyckte jag, det är det. Han sa att han inte gillade hundar som la sig ner för de flesta är för oroliga på djursjukhuset för att slappna av så. Mja, inte Ebba inte  Hon har alltid kunnat chilla i alla situationer och på djursjukhuset trivs hon lika gott som typ varsom.
 
Åkte sen till Boden på thaimasage, ringde den jag var till tidigare men hon var upptagen så då testa vi denna. Helt okej men den andra var bättre på sätt och vis, fick lös mig mer även om jag gillade denna också, inte riktigt lika plågsamt, mer skönt liksom men inte lika lös efteråt. 
Lite små udda kändes det ju när hon först hoppade upp och ställde sig med knäna på min rumpa medans hon masserade ryggen och sedan trampade runt på mig. Ja rent ställde sig och trampade. Ja why not liksom.
 
Tog med mig thaimat hem också, beställde starkt och starkt var det indeed, gott.
Sen sova en stund och så till hästarna för pyssel, mys och en ridtur. 
Fantastiskt härligt med sommar trots allt. Trots ihållande regn och mygginvasion och kyla. Ljuset uppväger det mesta faktiskt. Ljuset och grönskan.
Stråla som har svällt som en julgris efter 3 dagar på betet var först jäkligt pigg men blev ganska flåsig och sedan trött efter en stund.
 
Himla nödvändigt det var att borsta på dom här två då
 
Äter med hela huvudet gör man också
 
<3 
1 kommentar
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Kul att rida! :)