Roliga farbror

Ja vad fan, det funkar ju det här också
Vem behöver en dressyrsadel liksom. ( jo JAG gör, thats who, men äh.) Jag tycker att det blev precis så fint som jag tänkt mig med den färgen på Strålan och bilden gör det såklart inte riktigt rättvisa. Å Stråla lyckas alltid få så stor skalle på bild. Jag förstår inte. Hon har ju stor skalle iofs, x-full och så typ 135-145 i täcken.
Tränset passade också men jag tog inte det på då det regnade. Vilken överraskning, regn. Så sjukt less.
Igår var jag hos hästarna på kvällen och grejjade och regnjackan läkte så efteråt var jag blöt precis överallt. Trosor och bh liksom. Det enda som var torrt var fötterna för jag har iaf bra strövlar.. Inte fick vi vara insektsfria heller, nej då, trots ösregn så var det tjockt med mygg. Cyklade en kortis med Stråla och Skorpan.
 
Idag blev det en fin ridtur med fröken, alla gångarter i skogen vid lilla sandtaget. Så fin tös.
 
Leffe han har tuffat på lös några timmar, tog en promenad efter vägen gjorde han också. Underhållning alltså, gubben.
Pricken där längst bort är farbror Leif på egna äventyr
 
På väg hem igen
 
Han hittar iaf till den bästa betesängen nu även om han gärna promenerar runt lite här och var
Igår fick jag schasa bort honom två gånger för att han bestämt ville följa med ut på tur.
 
Sen blev det en promenad med Ebba och ponnyer där jag fått svära över folk som inte har nån koll på sina hundar. Mutter mutter.
 
När vi kom hem så var Ebba redan dyngblöt så jag passade på att stoppa henne i duschen och tvätta henne vilket jag funderat på ett tag och så tog vi öronrengöring och kloklipp i samma veva.

Så nu är jag faktiskt rätt nöjd med dagen som blev lite produktiv ändå utan att vara speciellt ansträngade.
 
2 kommentarer
Ida

Härlig färg på schabraket! Bra köp!

Svar: Jo tack, jag tycker det är riktigt fint =)
Stjärnstrålar

Therese

Vad go han är leffemannen!
Du är inte rädd att det kommer någon bil då han går på vägen sådär?
Vet ju att den inte är så hårdtrafikerad men ändå.
Att han inte drar är ju beundransvärt.
Men varför skulle han, han har ju allt han behöver hos dig på gården.

Svar: Nä, det far max en bil om dan där å den ska då köra jäkligt fort om den ska köra på honom. Det lustiga är ju nästan att han just går iväg, flocken är ju kvar på gården.
Stjärnstrålar