Tisdag

Idag var jag och fino Rino på tur själva, det har vi ju varit tidigare det är då han har varit Orm. Ålat sig fram i snigelfart, alternativt paniksprungit pga insekter. Idag kom det fram en hel del åsikter i herrn, ville jag gå höger så ville han gå vänster, ville jag gå snabbare så ville han gå saktare, ville jag skritta så ville han trava osv. En hel del diskutioner blev det men i slutändan så gjorde vi nog mest som jag ville utan att ha bråkat. Det är nästan bara lite kul att han visar humör och har åsikter och blir aldrig läskigt.
Väldigt nöjd i slutändan.
 
När jag kom hem så blev jag galet arg på Ivan då han har kört över hela våran fina äng som vi liade gräs på med betesputsen. Nu är det bara finhackat skräp av allt det långa fina gräset. Jag grät en skvätt. Det är ju dessutom helt slut hö, det räcker till småttingarna i nån dag till, kanske, i bästa fall. Så jag blev helt enkelt tvungen att göra en hage åt Leffe och Stråla nu på kvällen och släppa dom på bete. Fast jag vill verkligen inte ha Stråla på bete fullt ut.
Gah!!!
Vad fan tänkte han? Hur kunde han. Skitgubbe faktiskt. Det jävliga är ju att han troligtvis tror att han gjort nånting bra och så blir det så urbota åt helvete. 
Allt det här. Borta. Mycket som inte syns i bild också. Borta.
 
100 tals kilo mat som bara kommer ligga och ruttna bort.
Åh så irriterande. Och det är verkligen inte läge att vara arg på Ivan nu heller så jag vet inte om jag ens vill se honom på flera dagar. 
 
Fick svar från veterinären idag om Ebba UVI som misstänkt och skulle skriva ut medicin, ingen medicin utskriven dock. Just nu mår hon sådär, inte helt okej, och jag hoppas verkligen att vi får en lugn natt.
Nånting syns kring hjärtat men hon visste inte vad så vi måste till Öjebyn (men suck) för att ultraljuda. 
Tid om två veckor först så vi får ju verkligen hoppas att det inte blir värre för det.
Ja. Vad ska man säja. 
 <a href="http://www.bloglovin.com/blog/1830942/?claim=mguu84hm8sq">Follow my blog with Bloglovin</a>
3 kommentarer
Johanna

Ajdå, det var olyckligt men som du skriver trodde han säkert att han gjorde något bra...

ullis

Lilla Ebba <3

Therese

Ajdå! Angående gräset, det var ju inte så lyckat!
Håller tummarna för Ebba. <3