WE fredag

WE kväll ikväll. Trotsade snöyran och åkte iväg, jag var så pepp så inte mycket hade kunnat stoppa mig idag. Helena följde med, jätteroligt. Hon filmade lite när jag red så jag fick se hur kasst jag rider. Hallå SVANKEN och flaxande händer. Bah!
Strålan var iaf superduktig som vanligt. bensinen tar slut ganska fort som vanligt det också, idag härjade hon så mycket i början så hon blev nog extra trött extra fort. 
Kvällens roligaste kommentar "Är det en hingst?". Ha ha. Näh, bara ett tramsigt sto. Hon var så avundsjuk när dom andra gick och pratade med titthinder ponnyn så hon tjorva lite och gnägga en del. Ha ha, hästarna tror verkligen att det är en riktig ponny.
Så störd när dom började galoppera så hon tom var tvungen att stegra lite. Och så störd på dom som hoppade. Hon gillar verkligen inte när dom far fort fram och när dom hoppar.
Det ska nog ge sig dock.
Vi galopperade nästan. Ganska många gånger på hennes initiativ då jag bara ville trava och två gånger för att jag bad om det Bara en antydan till en början till galopp. 
Man ska ju börja nånstans. 
Inte heller är hon så stark än så att hon orkar ens trava på en liten volt eller orkar hålla ihop sig utan är mest lång och släpig. Men det kommer det med.
 
Det är så roligt. Nästa vecka jobbar jag tyvärr så det får bli näst nästa vecka nästa gång. Imorgon ska vi ut och rid ai snön. Whoop. Massor med snö.
1 kommentar
Malin

Den kassa ryttaren har jag då inte sett.. Kanske bara syns på film? Eller så är nån bra på att klanka ner på sig själv? Det ser fint ut ni är duktiga och jag tycker att du rider bra! :)