Äntligen

Åh, äntligen sol! Jag sov till 12.30, och sov gott, det var hur skönt som helst, men sen när jag väl vaknat så kastade jag mig iväg till hästarna med en apelsin i handen som jag åt till frukost medans dom åt lite lunch. Sen tog jag och Stråla en tur. Äntligen fick jag sitta på hennes rygg igen, det är en vecka sen sist. Tur Helena haft ut henne 3 dagar iaf.
Stråla var en sån pärla. Jättepigg men inte nå svamlig alls, bara trygg och brydde sig inte ett skvatt om alla pulkor skoteråkare och diverse som också var ute och njöt av vädret.
Jäklar var hon travade på, nu börjar hon få lite schvung i traven. Lite, men vilken känsla ändå när hon verkligen travar på så där och inte bara fjöser.
Så tog vi en galopp också och hon drog ner huvudet och små hoppade lite men jag bara tog upp händerna för att få upp huvudet, istället för bakåt och bromsa som jag brukar, och drev på *stolt*. Inte ett dugg nervös pilot. Det är helt fantastiskt. Jäkligt dålig ork i galoppen men det är ju inte så konstigt.
Fina fina häst.
Lite trött
Älskade lurv med snönäsa
 
Drog med Ebba på en promenad sen fast hon höll på att frysa ihjäl. 
Nu blir det soffmys resten av kvällen.
 
Det där svarta snöret har jag hängt upp för Lilleman att leka med och det är hemskt skojigt men han har en tendens till att somna mitt i leken.
 
1 kommentar
Therese

Idag fick man verkligen vårkänslor, fler soldagar tack!
Ska ha Turbo i elva dagar med start på torsdag, då vill jag ha sol! :)

Bra jobbat där med Stråla, att du vågade i galoppen! :)

Svar: Åh 11 dar, vad härligt!
Stjärnstrålar