Små steg

Nej det blev inget för Stråla igår, jag tänkte vi skulle fara ut och skritta iaf men jag blev så jäkla yr så det tom var läskigt att köra bil den korta sträckan till hästarna.
 
Nu håller jag faktiskt på att längta ihjäl mig efter att få fara ut i världen och leta efter min nya häst så jag kommer jobba så mycket jag bara kan tills dess hur yr jag än blir. Då får det faktiskt vara en period med lite väl sliten matte, fast jag tror inte att denna vilodag gör Stråla någonting då jag tänkt hon ska få gå onsdag torsdag fredag lördag så kanske det var lika bra. Hade det varit så att hon behövt vila idag så hade jag tagit ut henne igår. Men idag är det bara teori på ridskolan så då ids jag inte fara dit, då aktiverar jag min egen pålle istället.
 
Det är inte bara till en till häst jag behöver pengarna, jag måste även fixa bilen och sen besikta eländet då den får körförbud på lördag och det är inte bra, samt hästtransporten behöver lagas och besiktas även den, det känns som hög prio att få lagad så att vi kan ta oss till ridhus.
Jag vill så himla mycket som inte går att göra nu när det bara är isbana överallt. Jäkla skit alltså. 
Fantiserade lite om hur det skulle vara att ha uppstallad på anläggning. Över vintern bara, några månader. Det hade varit rätt amazing faktiskt. Att kunna använda sin häst som man vill oberoende av väder. 
Jag får nog fundera lite extra på det där med att vinna på triss så kan jag ha båda storhästarna uppstallade på anläggning över vintern. Eller så kan man ju slå på stort och vinna typ drömvinsten på lotto och helt enkelt bara bygga en egen gård med ridhus och anställa folk som sköter hjälper att sköta gården. Det är ju ett alternativ. Men tills dess så fortsätter jag slita på med mina dygnetrunt pass i vården, ett steg närmare en del av drömmen av iaf. 
En hel hästtransport hägrar.
0 kommentarer