Rövhål

Så körde jag igång v:2 med en 500 dag och det gick ju bra tills vi blev inbjudna till kontoret och dom hade köpt gofika från konditoriet brevid. Mmm.
 Jag kunde ju bara inte förstöra min fastedag med att ta en hel men smakade en liten bit fast även en liten bit gofika innehåller en ryslig massa kalorier så nu får jag suga på en morot resten av kvällen. Mutter mutter. 
Men å andra sidan så smällde hjärnan till och blev vansinnigt trött nu efter en relativt pigg dag så jag tror jag skippar vila som jag tänkt och tar gonatt tidigt istället Så slipper jag fundera på nått att tugga på.
 
 
Är väldigt väldigt ridsugen så imorgon ska jag ta Stråla på en tur, har inte sett nått mer snor nu så det kanske var falskt alarm.
Ev tar vi och tömkör lite ikväll eller en promenad vi får se.
Igår promenerade vi medans det var ljust ute, söndag och relativt trevligt väder innebär ju att fler än häst och hundägare är ute. Även så diverse skoteråkare. Perfekt tyckte jag, då passar vi på att ha lite skoterterapi. Egentligen är hon inte alls rädd för skotrar, oftast bryr hon sig inte alls men som med alla andra fordon så gillar hon inte när dom kommer snabbt. Och var det inte en som gjorde det då. Helvete vad han körde!
Ebba var med på promenad och stod och filurade precis vid ett ställe där skotrarna brukar korsa vägen, det såg ut som att han styrde dit så jag satte fart och galopperade mot Ebba för hade han kört där så hade hon varit död nu. Men han styrde av, tittade rakt på oss och på Stråla som hoppade runt och halkade som Bambi på den glashala vägen, gasade lite mer och flög förbi.
Jävla idiot! Varför ska det finnas såna rövhål för?
På hemväg idag mötte jag ett annat rövhål, detta rövhål satt i en timmerbil och körde rally efter den krokiga flarkenvägen, det var ett spännade möte Men jag klarade mig precis på nån millimeter från att få en timmerbil i ansiktet.
 
Den här bilen illustrerar rätt väl hur jag tänkte mig att det hela skulle sluta
 
 
 
Nåväl. Gårdagens promenad förutom den incidenten var otroligt trevlig och mysig. Det blir inte mycket powerwalk för mig och Stråla när Ebba är med men vi passade på att träna på att rygga avslappnat och jäklar var hon ryggade fint. Så fort jag vände mig om så sänkte hon huvet och ryggade mycket snyggt och prydligt med lätthet. Whooop!!
Tom så att hon var tvungen att gäspa en hel massa. Så där fint och lätt har hon nog aldrig nånsin ryggat. Ytterligare ett tecken på att hon mår bättre i kroppen än på mycket länge.
Vi gjorde lite andra övningar också och Strålan var så lyhörd och fin och fick sig lite träning trots långsam takt.
 
Tänk om underlaget kunde ta och laga till sig lite nu så vi kan hoppa lite också.
 
1 kommentar
ullis

Du hade ju kunnat skippa fastedag idag och ta den imorgon istället ;) Nä, fan! Det är ju fettisdag!! Men ändå.. onsdag, hihi. Jag hade då inte klarat att ha karaktären på topp en sån gång..

Svar: Precis, idag ska det ju ätas semla. Men även det att jag redan hade "fastat" halva dagen och tuggat på lite broccoli till lunch så jag ville inte förstöra fastan och vara tvungen att göra om det en annan dag.Nåja, hade jag jag haft karaktären på topp så hade jag ju sagt nej tack helt å hållet =)
Stjärnstrålar