Lillpite tripp

Jag har hittat min nya häst! 
Om han bara hade varit till salu. Detaljer detaljer. Ibland faller man bara pladask, vilken charmig häst och verkar perfekt på beskrivning. Ack ja.
 
 
Har varit och hälsat på hos Linnea i Lillpite, det visade sig att det är ju Lillpiteranchen som dom har köpt, det hade jag inte fattat, där har jag varit mycket, hade praktik där i två omgångar när jag gick Grans. 
Vilket ställe! Oj oj. Och vilket fint hus och höns och en suverän lösdrift har dom gjort, stallet är mer än skitfint och belyst ridbana. Ja alltså. Ibland antar man en lite lätt grön ton av avund, det här var en sån gång. 
Dammtuss. Höna.
Linneas fina pålle Frej, fångad i en stormvid
Å en himla rar liten bäbis har hon också.
Mycket trevligt.
 
När jag kom hem tog jag Stråla och Skorpan och cyklade lite, hade först tänkt ta dom på ridbanan över lite bommar men jag var sugen på att rida på ridbanan imorgon och Helena kommer troligtvis rida där på onsdag och tre dar i rad på banan vill jag inte, så vi tog en cykeltur. helt perfekt cykelväder idag och Skorpan var pigg som vanligt, hon hade energi nog för en runda till när vi var klar. Jag fattar verkligen inte vart hon får all energi i från.
Stråla var ganska rask i början men blev fort trött. Mycket skritt och en rejält lång travsträcka där vi höll ett jämt lungt tempo lite meditativt sådär, och efter ett tag började hon slappna av och sänka huvudet lite. 
Hon blev rejalt flåsig, ganska varmt också 2+ mest skritt hem bara en bit trav för att ev bli av med lite mjölksyra. 
 
 
Jag tänkte testa 5:2 dieten (alltså "fastedagar" 2 dagar i veckan då man får äta max 500 kalorier och de övriga dagarna får man äta ca 2000) och tar min första faste dag imorgon. Jag har suttit och räknat ganska noga vad jag får äta och gjort matlistor för olika fastedagar.
Det blir intressant. 
 
0 kommentarer