Skräp också

Nåväl, man tycker ju att jag borde veta vid det här laget att jag inte är speciellt pigg efter att ha jobbat så där mycket... Dagen har spenderat så här
Tokmysigt. 
 
Vid 20 kvicknade jag till och nu är klockan snart 1 och jag har precis blivit klar hos hästarna.
 
Red Stråla en sväng, det är verkligen pissigt underlag nu tom lite halvdåligt fäste för brodden på vissa ställen.
Fin tur iaf på fin tjej som kanske inte riktigt var på humör för annat än att kramas (vilket vi gjrde ganska mycket före turen) och lite stel och gnisslig i kroppen. 
Inte konstigt.
 
Sen Rino, då hade jag tappat lusten att rida och tog en promenad med honom först och sen på lina på ängen men så fick han lite fnatt och toksprang när jag egentligen bara ville att han skulle skritta, lite överskottsenergi som behövde ut antar jag eftersom det blev vila hela helgen. Han tokgalopperade och bockade och pruttade. Men så halkade han/snubblade han till med bakdelen och fick stränga order om att inte tokspringa så. Fast det tog ett tag innan han skrittade. Efter en stund å bytte vi varv och då tyckte jag att han såg väldigt stel ut i höger bak, det benet ville inte riktigt med, och Rino ville inte gärna gå framåt heller. Vilket lika gärna kan bero på att soppan tog slut vilken den gör rätt fort för honom men man nojjar ju såklart.
Jag hoppas innerligt att det bara knixade till i hans stela hö hamstrings och inget annat. Tog iaf och gick en extra sväng efter vägen för att röra på det, såg bättre ut då han gick efter vägen.
Kände igenom honom ordentligt efteråt och klämde och grejade, det enda han ev reagerade på var just på hamstrings muskeln där han var väldigt spänd när han fick massage sist. 
Det kan ju lika gärna vara just det att han gick ett (för honom i dagsläget) lite hårdare pass på fredag och sen blev ståeende både lördag och söndag då han egentligen borde ha rört sig, det är rätt självklart man blir lite knackig av det då man har saker i kroppen att bli knackig av.
Inte helt säker på att det alls var nånting men jag tror det. Nojja delux.
 
 
Masserade honom lite lätt om hela rumpan vilket han tyckte var väldans skönt.
Imorgon är planen att massera honom lite mer och gå på en promenad så får vi se. Inga mer skadade hästar nu för fan. 
Det räcker.
0 kommentarer