Onsdag

Idag har varit en fantastiskt spännande dag. Jag har sovit. Och så har jag sovit, sovit lite till och sovit ännu mer.
Till kl 18 då drog jag mig iväg till hästarna och fixade och det var otroligt skönt att vara ute lite, tog en promenad med Stråla och Rino. Fina hästarna.
 
 
Igår fick jag hem halm. Jag är så lycklig. Och hemkört och inknuffat i höbodan. Jag klurade på hur sjutton jag skulle lyckas knuffa in det själv, för det hade ju gått såklart men så kommer det en vänlig själ, räddare i nöden liksom och bara hivar dom, 400 kilo halm.
Topp!
 
Igår var det lite hopplöst att försöka rasta Stråla, snö på blankis utan snösulor och med dålig brodd. INTE kul. Tog henne i lina på ängen och tänkte att hon kunde väl skritta runt lite där iaf. Det tänkte inte hon och satte av i full fart. Trav varvat med galopp, hon fick hållas, jag fösökte bara få henne att iaf ta det lite lungt. Sen var hon nöjd och frustade friskt, skönt att springa av sig lite (även om dumspringa i lina kanske inte det mest lyckade)
Hade behövt åka till ridhus så hon, eler båda får röra sig på bra underlag.
 
 
0 kommentarer