Is

Det blev stenhård blankis efter det ihärdiga regnet. Såklart nu när jag ska komma igång med mina hästar. Fast dom är ju rejält broddade så jag hoppas det kommer gå att aktivera dom ändå.
Trött som sjutton och längtar efter morgondagen, ledig = sova, rida, mysa, fixa och städa, jag måste städa. Fick renbädda i natt. Jag älskar mina djur över allt annat men när man jobbat 13 timmar, 16 timmar hemifrån, mockat och skött hästar vid midnatt och ska göra om samma procedur dan efter och kommer hem till kattbajs i sängen då önskar man, om så bara för en kort sekund att man inte älskat dom så högt.
Fick även tvätta kattrumpa vilket är det värsta Lilleman vet så det är HELT omöjligt att göra på utan att vara lite för hårdhänt = hålla fast honom, vilket orsakar enorm ångest hos matten. Dags att klippa pälsen där bak, vilket han också hatar men ändå är betydligt lindrigare än att behöva tvätta rent då det fastnat baj i fluffet. 
Stackars lilla hjärtat.
 
Tänkte även göra en sjukhage åt Skorpan imorgon så hon får komma ut lite men jag vet inte hur det ska gå nu när det blev så förbannat isigt, det sista man vill är ju att hon ska halka till och slita upp skadan igen... Då känns det ändå vettigare att hon får vara kvar inne.  Få se om det är lösbart. 
0 kommentarer