Gå schälv

Jag är så kär i mina djur. SÅ himla mysigt det är att gå och pula på och sköta om dom. 
Rino har spanat in Leffe och Stråla på lite närmare håll idag, dom låtsas obrydda
 
Finingar.
Leffe blev verkad idag och det går så bra för honom nu. Jag vet inte riktigt vad som skett, han är fräshare än på väldigt länge. Skumt men roligt.
Stråla fick på sig en ny sko och sen ville hon inte gå ut igen
 
Nej vet du vad...
 
När jag skulle gå och se så inte Ebba var ivägen för hovslagarens bil så fick jag släppa Stråla för hon skulle inte röra sig inte en millimeter.
 
När vi sen tog en ridtur var hon inte så där trött iaf. Tack ock lov. Pigg och glad och kändes mycket fräsh och fin. Oriden men fräsh. Imorgon ska vi nog ta en svängom på ridbanan och försöka mjuka upp kroppen och börja stärka henne igen, kondis har hon nu men inte styrkan, den har hon tappat.
Idag blev det en sväng i skogen samt lite backträning, pust och stånk, det var jobbigt.
 
4,5 timme senare är jag hemma igen.
 
Längtar till imorgon då blir det ridning av både Stråla och Rino hoppas jag, om inget annat sker men det är iaf planen och jag ser fram emot det.
2 kommentarer
Therese

Varför ska man gå ut när det var så mysigt att vara inne ;)

Jo vi får ses snart igen och hoppas du och stråla kan ta er hit. :)

johanna

fin bild :D