En ledig dag

Så skönt att sätta sig i soffan efter en aktiv och rolig dag. 
Åkte med Stråla till ridhuset och red lektion för Camilla. Stråla var mycket starkare än förväntat och Camilla tyckte hon såg riktigt fräch ut. Pigg var hon också och kvick och lyhörd. Duktig tjej. 
Hon blev rejält svettig och gick och ville lägga sig och rulla ungefär 3/4 av lektionen, när vi var klar så släppte jag lös henne så hon fick rulla sig och njuta, oj så skönt det var, sen kom hon fick lite godis, strechade lite och sen blev det cirkus.
Ha ha herregud vad hon sprang och brallade. Det måste vara otroligt skönt att äntligen få röra sig fritt på tryggt underlag och kunna galoppera fritt. Söthäst. Jag var dock något paff, jag trodde hon var trött liksom. Aprilskämt ala häst.
 
Sen ridlektion på ridskolan, jag trodde inte jag skulle orka men jag var visst också starkare än förväntat. Jobbigt var det men orken är tillbaka iaf. Vi fick träna på övergångar skritt trav och förvänd öppna minsann.
 
Mycket bra dag =) soligt var det också. Min enda lediga dag denna vecka. Sen är det jobb hela påsken, sweet.
 
1 kommentar
Johanna

Är det öbacka eller råneå du brukar åka till?

Svar: Både och. Har ridhuskort i Råne men åker till Öbacka ibland då det är närmare.
Stjärnstrålar