Valet och fula fötter

Ska jag också skriva om valet då. Jag röstade Fi faktiskt. Jag velade mellan miljöpariet och Fi in i det sista men efter att ha läst något klokt om hur Fi skulle väga ut SD så var valet klart. 
Egentligen så är jag vänster partist i grunden men sist röstade jag på miljöpartiet. Det känns som att det behövs tänkas lite extra på miljön.
Sverige demokraterna alltså. HUR FAN har det kunnat bli så här? Vad är det för FEL på folk. 
Har inte tittat så mycket på tv när jag varit ledig men nu när jag börjat jobba så har jag sett alla valreklamer som rullat om och om igen och SDs gör mig bara så illa till mods. Så genomskinlig. Så... Alltså, går folk på det där? 
Och Jimmie Åkesson ger mig the creeps. Så obehaglig. 
 
 
Har på valvakan i bakgrunden nu och det ser iaf jäkligt lovande ut nu för ett regerings byte. SD tappar lite och FI kommer fram lite men kommer knappast att komma in i riksdan som jag ser det.
 
 
Mayans ben ser bra ut, det var visst bara nått tillfälligt att det var lite mer svullet igår en stund för på kvällen var det redan fint igen.
Det är bara lite lite svullet och lite varmt. Hade det varit i princip vilken annan häst som helst så hade det inte oroat mig alls. Det som oroar mig mest med Mayan är hur hon ska tåla vilan. Bara den inte blir alltför lång så borde det väl gå bra.
 
Stråla fick massage idag, väldigt spänd i ryggen så det var välbehövligt. Sen tog vi en sväng med cykeln och så stretschade ordentligt efteråt.
Nu ska hon få skritta tills hovslagaren kommer, om det kommer nån. Hon är så ful om fötterna så jag skulle vilja grina en skvätt, ja Mayan också. Och det är bara 5 veckor sen skoning och dom har varit jättefula i två veckor redan. 
 
Fått tag på en annan som jag har gott hopp om att denne ska vara bra.  Min ordinarie verkar vara fortsatt sjuksriven. Svarar inte så det är svårt att veta.
1 kommentar
Johanna

Sommar och hästhovar går bara inte ihop....Winnie tappade första framskon efter 4 veckor och efter 5 veckor rök den andra....:/

Jag fattar inte heller hur fan folk kan rösta på SD?!?!?!?