Pigg häst

Gud vilken härlig ridtur vi har varit på jag och Helena. 
Mayan var superpigg. Så mycket energi som hon hade idag har hon inte uppvisat på ett tag faktiskt. Kan det vara akupunkturen? Hon var inte ens trött efter en lång väldigt snabb galopp i uppförsbacke. Skitkul. När vi var på väg hem hade hon så nedrans mycket energi kvar att vi tog en extra sväng med en väldigt härlig galopp över en äng också. 
Över ängen blev det mest hopp och bock på Stråla dock men uppför galloperade hon fint. Min teori i efterhand var att det, ja dels är jobbigare uppför sklart men att det blev hopp och bock över ängen var nog för att Helena försökte sig på högergaloppen och den är mycket jobbigare.
Mayan har varit mycket lugnare ett tag och jag har tänkt att det kanske är åldern som har kommit i kapp henne men å andra sidan kan det ha varit sommarvärmen också. Nu verkar hon visst vara på G igen och hon är ju bara så jäkla rolig.
Söttant!
 
Ja hon var ju jäkligt alert i Skellefteå också.
Det blev många timmar hos hästarna idag, superfint väder och en massa pyssel och alla hästar är aktiverade och har fixat lite med vinterhagen å så.
 
Testade ett bacherbett på Stråla men hon ville mest spotta ut eller drog upp det och tuggade på det. Det var dock fel sort, det var för lätt och galet stora ringar i mundelen. 
 
Igår var jag och Ebba bla i Bensbyn och hängde en del. 
Bla så tittade vi Bacon som skuttade runt på ridbanan. Och så gick gick på en promenad med våran Leif. Jädrar vad han är pigg och glad. Fina gubben. 
Han fick sig även en massa kramar och lite morötter. Han tycker nämligen inte om äpplena jag plockade i Skellefteå, dom är bara blä. Han smakar inte ens på dom utan vänder bara bort huvudet eller knuffar undan dom. 
Jag försökte peta in en bit i munnen på honom en gång men den åkte ut lika fort  Tvi.
 
0 kommentarer